Ali,Moon dan Hali berada di bilik mereka di Starfive Hotel.mereka terpaksa bermalam disitu kerana kesemua peserta Ratu cantik bermalam disitu."kau rasa kita boleh ke menang.."Tanya Moon."mungkin...aku laparlah..."kata Ali."aku pun...sekarang ni waktu makan malam..jom cari sesuatu untuk makan.?"kata Hali menuju ke pintu.sebaik sahaja Hali membuka pintu,Darksia dengan tetiba muncul macam hantu.
Hali:kyahhh!!!*ketuk Darksia*
Darksia:aduh!!kenapa kau ketuk aku?!
Hali:maaf...aku ingat hantu bermata hitam merah tadi...
Darksia:*pout*
Ali:korang buat apa kat sini..?bukan peserta saja ke boleh masuk..
Nia:kitorang selinap masuk..😅😅😅
Ali:😒😒😒😒
Darksia:korang pula..?nak pergi mana?
Moon:nak cari benda makan..kitorang lapar..
Mel:lapar?..nah makan ni..*sumbat lobak dalam mulut Moon*
Moon:kenapa kau buat macam tu?! Aku bukan Alien pemakan lobak tu!!
Darksia:mulai sekarang korang kena makan sayur sahaja...
Ali:kenapa?!
Nia:nanti berat badan naik..ingatlah sikit...korang ni dalam pertandingan Ratu cantik..bukan pertandingan makan..
Hali:Alaaa...tapi aku tak suka sayur...😢😢😢😢😢😢
Darksia:makan juga..nah ambik ni..*bagi sawi*
Ali:ewww....sawi..
Darksia:atau kau nak ni..*pegang brokoli*
Ali:😰😰😰😰😰😰...*terus ambil sawi,pastu sumbat dalam mulut*
Mel:dahlah...kami pergi dulu..nanti kantoi pula kitorang selinap masuk...
Para penjaga berjalan keluar dari situ meninggalkan mereka bertiga.keesokkan harinya,para peserta perlu menyertai aktiviti senaman pagi,yoga,senam robik.Moon terbaring diatas sofa di ruang tamu dengan Hali dan Ali yang duduk disampingnya."aku tak tahu pertandingan ni susah sangat...penat.."kata Moon."Aku pun.."kata Ali."Korang hentikannya...kalau kita terus macam ni..macam mana kita nak berjaya..kita perlu yakin..dan ingat..kita bukan datang sini nak menang...kita datang nak halang Alexa.."kata Hali,agak rimas dengan kawannya yang dari tadi merungut.
"Yelah..apa yang Hali cakap tu betul..kita tak boleh merungut saja.."kata Ali."kan..tapi aku tak kata aku tak penat juga..aku harap sangat ada air depan aku..huh?"Hali dikejutkan sedikit dengan botol air mineral yang secara tetiba ada dihadapan wajahnya."kau haus ye Hali,aku ada lebih.."terlihat Riana rupanya yang menyondorkan botol air mineral itu."oh..Riana...aku lupa kau ada disini juga.."Hali mengaru belakang kepalanya dan mengambil botol itu dari Riana. Ali dan Moon memandang Riana,maklumlah tak kenal.
"Oh..aku tak kenal korang lagi..aku Riana,selamat berkenalan.."senyuman manis tidak lenkang dari wajah Riana."Aku Ali-..Alice Yumina..dan ini Moonlight.."kata Ali hampir mendedahkan Rahsia mereka."macam mana kau jumpa Ha-Scaralet..?"kata Moon agak susah menyusuaikan diri dengan nama baru mereka."eh.?bukan nama kau Halilintar ke?"Kata Riana.Moon dan Ali memandang tajam Hali yang hanya ketawa cangguh."kita lupakan benda tu sekarang.......kita kena pergi latihan menari pula..Jom!!!"kata Riana dan mereka hanya melenguh berat.
pada malamnya,kesemua peserta berada di bilik mereka kecuali Hali,Moon dan Ali yang berada di belakang pentas.Mereka sedang berlatih persembahan mereka dengan Mel memperhatikan."berapa lama lagi kami kena berlatih...dari pagi tadi kami berlatih.."kata Ali. "Rasanya korang boleh berhenti sekarang..."kata Mel sambil duduk di meja yang penuh makanan yang sedap."Akhirnya...."kata Moon dan mengambil donut tapi dihalang oleh Mel."jangan makan benda berat.."Mel menyumbat lobak dalam mulut Moon."hari ni berlatih sahaja..lega dapat rehat...."kata Hali."baiklah kami nak balik ke bilik kami.."kata Ali dan diikuti oleh Moon dan Hali tapi dihalang oleh Mel."jangan fikir aku tak tahu.."Dia memandang mereka dengan pandangan dingin."yelah..."Ali memberikan Mel donut yang dia curi2 ambil dan mereka pergi. Tetiba ada anjing datang dan menyodor hidungnya di beg Hali."yelah..ambil balik,..penjaga donut.."Hali megeluarkan donut itu dan dicampaknya dilantai.Anjing tadi dengan gembiranya makan donut tu."bertuahnya anjing tu..."Moon hanya mampu berhuhu.
S
K
I
P
T
I
M
EPara peserta sedang melepak di tepi kolam renang. "Penatnya..."kata Moon yang sedang terbaring di kerusi rehat."well..kalau nak jadi yang terbaik..kenalah berlatih.."kata seorang gadis berambut hitam,Gracia. "Betul cakap Gracia...Moon mana Alice dan Scarlet.."kata seorang gadis berambut perang,Lily."Entahlah..kali terakhir nampak masa dalam bilik.."kata Moon.kemudian Hali dan Ali muncul,Ali memegang sekotak pizza."Hai korang...eh..pizza!!"kata Moon."nak juga ke?"kata Ali sambil mendudukkan dirinya di tepi kolam."mana korang dapat..bukan Mel tak bagi ke?""kitorang selinap keluar pergi beli...kami lapar sangat...""pula...tak palah..aku pun nak jugak!!!"Moon berlari anak mendekati mereka."korang pasti ke nak makan tu...tu makanan beratlah.."kata Riana."ala..tak pe..korang nak juga ke?"kata Hali."korang tahu tak berapa banyak kalori dalam tu?"kata Gracia."kitorang tak kisah....asalkan dapat makan!!"Ali membuka kotak pizza tu dan sepantas kilat kesemua peserta berada dekat dengan dia.
Ali:makanlah..
Lily:cakap tak pada kalori,cakap tak pada kalori,cakap tak kalori*bercakap sendiri*
Riana:rasanya tak salah kalau sekeping..*ambil sekeping*
Muna:Riana..nanti kau dapat kalori..
Ali:ambil saja..tak da apalah..
Riana:*teragak-agak*
Hali: kadangkala tak salah untuk makan ia.
Riana: *gigit sikit* sedapnya!!
Pizza itu akhirnya telah dilahap oleh peserta lain. Moon,Ali dan Hali hanya tersenyum cangguh melihat kepantasan para peserta yang sangat luar biasa tu(mengalahkan pecutan kilat!!*Ditetak pedang halilintar)
Moon: nampaknya kita perlukan lebih pizza..
S
K
I
P
T
I
M
E"Cheerrss!!!"
Mereka sekarang berada di kedai makanan segera berdekatan. Para peserta ratu cantik sangat gembira kerana akhirnya mereka bebas dari di arah.
"jadi dah berapa lama korang tak makan makanan macam ni?"
"agak lama,mungkin setahun..aku tengah cuba kurangkan berat"
"tapi kadang² mungkin kami dah melebih "kata Riana dan Hali disebelahnya membuat muka 'Seriusly'
"tapi kami sanggup lakukan apa sahaja demi-"
"Demi menang dan jadi ratu.."kata² Riana terpotong oleh Hali.(kita semua tahu Hali tak suka Ratu cantik)
"apa? bukanlah...kami cuma nak tolong dunia ni saja!"
Hali membelalak matanya.
'apa?'
maaf sebab lambat update!! aku sibuk dan juga malas...
rien_mira gembira sekarang...
YOU ARE READING
BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION
Fantasíacover by niasagitarius apa jadi kalau para kembaran boboiboy (taufan, gempa, halilintar) dan fang berjumpa para ejen M. A. T. A.? apa jadi kalau mereka semua disedut masuk ke dalam alam yang lain.? find out in this fanfic.!!! WARNING!!!! typo ber...