fantasy 5: flashback

1.2K 84 34
                                    

warningnya mungkin agak lambat beritahu tapi selepas chapter ni ada banyak curse word yang agak melampau.........author cuma nak buat ia bersesuaian dengan jalan cerita. diulang CURSE WORD DITECTED!!!!

Di sebuah makmal yang penuh dengan teknologi yang canggih dan alatan yang berkuasa tinggi . Terdapat seorang gadis berambut hitam dengan me rah dihujungnya , berkasut but hitam tinggi, berpakaian assasin berwarna hitam merah, matanya berwarna hitam dan ada simbol bulan sabit merah pada matanya. gadis itu sedang menikmati secawan teh dan manisan sampailah benda yang tidak disukainya berlaku.

BAMMM

pintu makmal itu dirempuh dengan kuat dan muncul Nia dan yang lain dari pintu itu. " KAMI DAN BALIK!!!!!" jerit Nia, ceria. "balik pun.....ingatkan tak balik..." sindir gadis itu sambil meletakkan cawan tehnya di atas meja dan berjalan ke arah mereka." ingatkan dan kena kejar dengan sekumpulan griffin sampai mana hala lah." sindir gadis itu lagi. Nia hanya membuat muka tak puas hati dan Mel hanya tidak memperdulikan apa2. mereka yang lain, hanya melihat saja pertikaman lidah di hadapan mereka.

Rudy berdehem, mahu memecah perbualan tiga orang itu. gadis itu memandang ke arah gempa dkk dan tersenyum. "Nama aku Darksia, the red lunar. salah satu penjaga fantasialand." darksia memperkenalkan dirinya. mereka hanya melihat kearah matanya yang sangat unik. " jadi kamu berdualah orang yang dikatakan dalam cermin. biar aku teka..mahu tahu apa yang berlaku sekarang ni?" kata darksia dan mendapat anggukan dari Ali dan Hali.

Darksia berjalan kearah satu rak yang dipenuhi dengan buku yang lama. buku itu bercahaya dan terapung mengelilingi mereka. darksia menyemak satu persatu buku2 itu. " menarik....katanya keturunan korang berdua ada terlibat dalam peperangan kehidupan...." kata darksia sambil memegang satu buku. "bukan ke peperangan kehidupan adalah peperangan paling bersejarah dalam dunia fantasialand." kata Nia dan mel mengangukkan kepalanya. " betul...peperangan itu telah mencetuskan banyak kerosakkan di sekitar fantasialand. peperangan yang diketuai sendiri oleh Morgana dan vanessa. jadi susah sikit aku nak tahu korang punya keturunan sebab hampir seluruh penduduk fantasialand terlibat dalam peperangan itu." kata darksia yang masih menyemak buku2 yang terapung itu.

" jadi apa kata kalau kitorang bawa korang pergi restoran kegemaran kami.korang mesti laparkan.?" tanya darksia sambil menutup buku itu. dan kedengaran bunyi yang tak asing dari perut bulat dan menyebabkan orang yang berada dalam bilik itu ketawa.

mereka keluar menuju ke restoran yang dikatakan oleh darksia. sambil berjalan mereka berbual tentang perkara yang ada di fantasialand. " jadi apa kuasa korang sebagai seorang penjaga?" tanya jet. " aku ada buku ni yang membolehkan aku hidupkan apa2 sahaja yang aku lukis. makmal tadi..aku yang lukis tau.." kata Nia. "aku pula mempunyai kuasa telekinisis dan time traverler..tapi kuasa time traveler aku ada terhad" kata Mel, dingin. " oooo..jadi apa kuasa kau darksia?" tanya moon pada darksia yang terapung di udara.

(author: entah kenapa? dia memang malas nak jalan...

Darksia: *pegang sabit lunar* nak kena ni ke? *death glare*

author: *hilang dari radar *)

"aku ada kuasa red lunar. kuasa aku akan jadi lebih kuat kalau bulan mengambang merah." kata darksia.secara tiba2, seseorang telah dicampak keluar dari satu restoran dari cermin menyebabkan cermin itu pecah dan menghala kearah Ali. Ali tidak sempat mengelak,kakinya kaku tidak dapat bergerak tapi dia merasa ada yang menglindunginya. Terlihat Rudy memeluk Ali, menghalang cermin itu dari terkena Ali. "korang okay tak ni?" tanya Moon sambil berlari anak ke arah mereka.

"aku okay..tapi-Alamak Rudy!!!tangan kau!!!!!!" jerit Ali.Serpihan kaca tercucuk ke tangan Rudy. darah mengalir keluar dari kulit Rudy yang mengerang kesakitan. orang yang telah dicampak itu telah lari tak tahu ke mana. "korang semua okay ke!? maaf atas kesilapan aku!!!" kata seseorang sambil berlari kearah mereka. mereka semua melihat ke arah orang itu.

BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION Where stories live. Discover now