hati para penonton mula berdebar. langit mula mendung disebabkan Hali dan mikito. Mikito, mempunyai kemahiran berlawan pedang yang hebat dan juga boleh memuja ribut petir. Kinata,mempunyai kemahiran berlawan menggunakan belati. belati kinata diperbuat daripada air gunung yang jarang ditemui, crystal mountain.
Mikito dalam posisi berlawan bersama pedang. kedua belah tangan kinata memegang belatinya.mereka menyerang secara serentak, Mikito menyerang hali dengan pedangnya tapi dihalang oleh pedang halilintar manakala kinata menghayung belati kristalnya kearah Ali yang mengelak dengan pantas dari terkena. mereka melakukan sedaya upaya, walaupun Hali kehilangan banyak darah dia tetap cuba bertahan dan berlawan dengan mikito yang juga kehilangan tenaga.
Di bilik vip~
"boleh ke mereka berjaya?"kata Alicia yang terus menatap perlawan mereka."tak pasti....Hali hilang banyak darah...Ali pula...kau tahulah kan.." kata bulat.memang semua orang dah tahu yang Ali memang lemah dalam pertahanan dan serangan.mereka hanya melenguh berat sambil menonton pertarungan. "aku harap Hali boleh bertahan dengan serangan tu.."kata fang sambil mengigit ibu jarinya. Hilang peratus ke-macho-an dia beb?!
"dey.bukan kau sorang saja yang risau..kitorang pun risaulah..kembar kitorang tu!" kata gempa dan fang hanya terkekeh.Rudy perhatikan mereka sementara kemuadian kembali memandang Ali yang sedang menggunakan yoyo nya sebagai perisai dari serangan kinata.
kembali ke pentas~
perlawan macam berat sebelah sekarang. Mikito dan kinata mendominasi perlawanan. Hali dan Ali dan terjebak ke tengah pentas masih mengelak dari serangan. "apa kita nak buat...kita dah buntu Hali" tanya Ali, risau dan masih mengelak."aku tak tahu..aku tak pernah rancang sampai macam ni...kenapa kau masuk campur.."kata Hali.
Ali: aku cuma tak tahan...tengok mereka buat macam tu kat kau dan mereka baru main tipu..jadi aku masuk campur perlawan..
Hali:pada mulanya..aku berharap kau masuk campur dengan rancangan...tapi nampaknya kau tak kan..?
Ali:hehehe...aku tak sempat nak rancang...
Hali: memang diri kau...ugh..*melutut*
Ali yang melihat Hali terus memegang bahu dia agar tak tersembang ke lantai. "kau dah hilang banyak darah Hali.." kata Ali dan Hali tidak membalas cuma menarik melepas nafas berat. "dia tidak akan dapat bertahan...kau pun akan jadi yang sama"kata kinata dan mikito menyeringai .mereka mula menyerang lagi. Ali terkebil-kebil, tidak tahu nak buat apa sampailah...."Dust Of Shield!!!"kata Ali sambil membaling dua biji bola bersaiz mini ke lantai. bola itu pecah dan mengeluarkan asap. setelah asap itu reda,telihat Ali dan Hali dilindungi oleh perisai berwarna agak kekuningan.
kinata dan mikito mula berasa marah dan menyerang secara bertubi-tubi pada perisai itu. "Hali..kau dah terlalu penat.kau tak boleh lawan macam ni.."kata Ali sambil memeriksa luka Hali.luka Hali tak terlalu dalam tapi boleh menyebabkan pendarahan yang teruk kalau dibiarkan terlalu lama. muncul dari mana ada bayangan berwarna hitam dan putih mengelilingi Hali dan Ali."apa benda ni?!" kata Hali,cemas.bayangan itu menyentuh dahi Ali dan Hali. mata Ali dan Hali bercahaya sangat terang dan reda dalam beberapa minit.
"kau nampak apa aku nampak?"kata Ali dan Hali menganguk kepala tanda ya. "menyerah sajalah...korang takkan berjaya.."kata kinata. mereka mula melakukan serangan buat kali terakhir dan perisai itu pecah tapi apa yang mengejutkan mereka berdua ialah Ali dan Hali tiada di dalam."cari seseorang ke.."mikito dan kinata menoleh ke belakang dan terlihat Ali dan Hali yang lukanya telah dibalut Ali.
kinata: macam mana korang-
Ali: *pegang bola warna biru* teloportain ball..
mikito:ternyata korang..bukanlah lemah macam kami fikir..
YOU ARE READING
BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION
Fantasycover by niasagitarius apa jadi kalau para kembaran boboiboy (taufan, gempa, halilintar) dan fang berjumpa para ejen M. A. T. A.? apa jadi kalau mereka semua disedut masuk ke dalam alam yang lain.? find out in this fanfic.!!! WARNING!!!! typo ber...