fantasy 4: dunia lain?

1.7K 103 80
                                    

Ali dan comot berjalan memasuki acedemy menuju ke bilik perjumpaan di a selalu pelajar berkumpul. "hai korang!! " ucap Ali pada semua orang setelah tiba di bilik perjumpaan. "hai Ali!! " balas mereka semua kecuali Rudy dan fang. "korang tengok ni.. Aku jumpa ni depan rumah aku masa nak ke sini" kata Ali sambil menunjukkan sebuah buku yang dijumpai di depan rumahnya sebentar tadi.

"wow.. Buku apa ni? Nampak macam buku dongeng fantasy je!! " kata moon sambil membelek buku itu. "entah.. Ada nota kata dari peminat aku dan hali. Tapi aku tak percayalah aku ada peminat tapi hali aku percaya" kata Ali tak percaya. Tanpa Ali sedar, Rudy memandang ke arahnya dengan muka disebaliknya.

"kenapa kau kata aku ada peminat? "tanya hali. "oh.. Mungkin sebab meja kau selalu penuh dengan hadiah dan coklat..."jawab Ali sambil memasang pose perli. Hali membuat muka menyampah.. (¬_¬)

(author: nak juga coklat..

Hali: tak boleh dan takkan pernah..

Author: #Halikejam!!)

"tajuknya fantasialand. Macam best... Jom baca!!! " kata moon sambil membuka buku itu. "kau sajalah yang baca. Cerita macam tu untuk budak bukan aku. " kata Rudy, dingin. " tak ada tulis apa pun... " rungut moon kecewa sebab tiada tulisan pada buku tu. "mungkin orang yang buat ni saja nak kena kan kita? " kata gempa, tahan geram.

Moon tetap menyelak helaian lain, tetiba ada satu muka surat yang bertulis. "eh? Ada satu yang bertulislah!! " kata moon. "apa dia tulis?" tanya Ali sambil cuba mengintip sedikit tulisan tu.

Hanya yang berkuturunan dari fantasialand dapat membuka pintu dari alam ini ke alam lain........

Mignasium.. Deradasantrius...... Mognimus..... Axeatrias etctaco..... Subreko... Menda... Sentos.

"mentera tahyul apakah ini?! " kata taufan acah2 hero. "kau ni dah terpengaruh dengan cikgu papa ke? " kata gempa sambil bersweatdroap. Taufan hanya buat innocent face. "ada pula... Kau tengok kembar kau sorang, hali.. "kata fang sambil menyondol sikunya pelan pada hali namun tiada balasan. "hali.. "tanya fang yang mula risau.Ali juga tidak bergerak seperti Hali. Mata mereka suram dan menunduk kepala mereka. "Ali... Hali,? Korang okay tak ni? " kata Rudy sambil memegang bahu Ali.

Secara tiba2, Ali dan Hali mengankat kepala mereka dan mata mereka bercahaya. "Mignasium.. Deradasantrius... Mognimus.. " Ali dan Hali membaca mantera itu secara serentak, suara mereka jadi lebih dalam dan mengemakan bilik itu. "apa jadi ni?! " kata jet yang mula risau."hentikan mereka!! "jerit Roza. Sebelum mereka dapat hentikan Ali dan Hali..... " sentos!!!! " mantera telah habis dibaca. Satu cahaya yang terang keluar dari buku tu dan menyinari bilik itu. "arrghh!!! " jerit mereka semua,sebelum menghilang dalam cahaya itu. Buku itu terapung dan terbakar dengan sendirinya, bertukar jadi debu.

Satu lubang besar serupa macam portal muncul di langit, Ali dan yang lain keluar dari portal tu sambil menjerit. "arrggghhh!!!! Matilah kita!!!!!" jerit khai sekuat hati. Ali dan Hali tersedar dan terkejut apa yang jadi. "apa yang jadi ni?! " jerit hali dan Ali serentak. Mereka yang lain memandang Hali dan Ali dengan pandangan pelik "bukan ke korang yang baca mantera yang bawa kita ke sini? " kata taufan dan mendapat gelengan dari si duo. " aku tak ingat.. Apa yang aku ingat waktu moon baca mantera tu.. "jawab Hali dan turut mendapat jawapan yang sama pada Ali.

"erk....korang maaf sebab rosakkan sesi bertanya soalan korang... Tapi mungkin korang dah lupa sesuatu..." kata Alicia saskratik. "apa dia ye? " kata Ali yang lupa apa nak jadi. "oh... Aku tak tahulah... Mungkin korang lupa yang kita MASIH LAGI JATUH DARI TEMPAT YANG TINGGI!!!! " jerit Alicia bergema di seruluh langit. "oh.. Yalah.. Habislah kita.. " kata Ali, pasrah. "lek lah... Bukan teruk sangat pun.. " kata taufan yang sedang bersenang dan turut disertai oleh jet. Mereka yang lain memandang si duo kaki terbang tu dengan pandang macam bunuh je dua orang ni. Orang tengah risau, ada pula mereka tengah berseronok. Tahulah dah biasa dengan ketinggian tapi tak payah lah macam tu sekali. Ni nak tempah penampar penuh kasih sayang kot dua ekor ni.

BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION Where stories live. Discover now