"Undian Rakyat sudah dikumpul!! Seorang dari tiga gadis manis dihadapan anda akan dipilih moenjadi Ratu card kingdom bagi tahun ini!!"
'Manis?!' siku perempatan muncul di dahi Halilintar tetapi dia tetap memasang senyuman paksanya.
"Peserta yang mara ke pusingan Akhir adalah...... RIANA NURLAINDER!!"
Riana tersenyum gembira,dia berjalan ke arah podium pentas yang berada di bahagian hadapan,lampu sorot mengikuti langkahnya.
Halilintar tersenyum kecil,antara semua peserta disini dia tahu Riana lebih layak menjadi Ratu.
"Peserta seterusnya dan terakhir adalah..."
'please not me,please not me,please not me'
"SCARLET THUNDERSTORM!!"
'Aw Damn it!!'
Halilintar berjalan mendekati Riana dengan senyuman,tetapi terdapat sedikit kilat merah kecilkeluar dari kakinya untuk beberapa saat. Selamat pentas itu dikelilingi kabus dari mesin asap.
Dari tempat menonton,
"Kesian Lili-chan,nampak terseksa yang teramat~"kata Taufan dengan nada yang tidaklah begitu simpati.
"Nahas kau kalau Hali dengar tu."kata Gempa.
"Eh? Macam kau tak kenal aku~ memang dah jadi lumrah hidup aku nak tease si pikachu tu~"
"Kekadang aku terfikir.."
"Terfikir apa,fang?"
"Apa jenis hubungan kau dengan Hali? Rapat semacam"kata Fang,curiga.
"Eh?mestilah rapat. Dia kan kembar dan Partner-in-fight aku. Biasalah tu.."kata Taufan
"Tapi kau kena ingat kitorang ni kembar klon, bukan kembar sebenar. Kami tak kongsi apa² pertalian selain rupa dan kuasa elemental."kata Gempa,memasukkan popcorn kedalam mulutnya.
"Kenapa tanya? Kau cemburu ye~"tambah Gempa.
"M-Mana ada!"
"Yelah tu."
Tanpa mereka sedari, Taufan yang selalu riuh dan bising itu hanya terdiam melihat Fang dan Gempa.
'Fang ada hati ke kat Halilintar? Patut ke aku tolong?'
"Tidak.." Taufan tersentak. Dia menoleh kebelakangan, melihat tiada siapapun. Wajah Taufan daripada pelik menjadi Risau.
'Apa tadi tu?'
~...~...~...~
Ali sudah berada di posisi, menyembunyikan dirinya dan melihat apa yang dilakukan oleh musuh. Orang menurunkan Cloaknya dan memaparkan wajah seorang lelaki seperti usia 30-an.
Dia memerhati peserta dibawah dengan berhati,tangan sebelahnya mengeluarkan sesuatu dari poketnya. Ali menyipit matanya,cuba melihat apa yang dipegang,tapi malang terlaulu jauh. Seperti buku bacaan komik, sebuah mentol muncul di atas kepalanya.
"Macam mana aku boleh lupa aku ada IRIS.."Ali memasang IRISnya, kemuadian menoleh kearah lelaki itu.
IRIS men-zoom-kan(ayat baru 😂) kameranya memberi Ali panparan jelas apa yang dipegang Lelaki itu.
"Remote Control? Untuk apa?"Ali menopang dagu ala² detective.
'Tunggu sekejap. Mahkota sebenar di dalam Stor, Mahkota palsu diatas pentas, Remote Control jarak jauh..jangan²!!'
YOU ARE READING
BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION
Fantasycover by niasagitarius apa jadi kalau para kembaran boboiboy (taufan, gempa, halilintar) dan fang berjumpa para ejen M. A. T. A.? apa jadi kalau mereka semua disedut masuk ke dalam alam yang lain.? find out in this fanfic.!!! WARNING!!!! typo ber...