setelah beberapa minit, Ali dan Rudy keluar dari bilik dengan tangan Rudy berbalut. "keluar pun...ingatkan korang buat apa dalam tu..." kata khai dan mendapat pukulan senapang dari Roza. mereka yang lain melihat khai dengan -what-the-heck-face. "apapun...kaizo macam mana dengan neorolim..? semuanya baik ke di bawah jagaan kau dan lahap." kata darksia dan mendapat anggukan dari pemuda pemberontak galaxy itu. "kejap...lahap pun ada kat sini ke?" tanya gempa yang juga baru nak ditanya oleh taufan.
"lahap pun ada...mereka tak tarik aku sorang lah..." kata kaizo, selamba. "kapten, panggil aku ke?" tanya seorang pemuda yang baru turun dari tingkat atas. mereka yang lain melihat pemuda itu. pemuda itu mempunyai rambut berwarna violet,dan memakai pakaian seperti pahlawan, mempunyai warna berwarna kuning.
kaizo: oh..lahap! panjang unur kau..kami baru cakap pasal kau..
All kec K,L,N,M,D: *terkejut* Lahap?!
Mel: sekali lagi kami lupa beritahu..bentuk fizikal boleh berubah kalau berada di sini..tapi akan kembali semula ke asal kalau berada di tempat korang.
Darksia: dan...sebelum aku lupa juga..korang boleh pergi ke mana saja korang nak kecuali..devilworld...korang tahulah..hutan kat sebelah kiri fantasialand...
All kec D,N,M: *angguk kepala*
Darksia: itu ialah darkforest atau lebih dikenali sebagai portal ke dunia gelap. bila korang masuk ke dalam hutan tu korang akan jumpa bermacam benda pelik dan menakutkan yang berasal dari devilworld...atau korang selalu gelar sebagai "hantu dalam game" tu pun boleh...
Hali: jadi mana2 hantu dari game horror yang kita selalu main ada kat situ...maksudnya...
taufan: *sambung cakap Hali* FNAF!
gempa: sister location!
fang:jack the killer!
Jet:Ghost girl!
Moon: slendrina!
zass:slenderman!
iman: girl in the closect!
Roza: Annebelle!
khai: chucky!
Bulat: zombie!
chris: Monters!
mika: light out!
Ali: conjuring!
Rudy: kurafaq!
kaizo:broken neck!! aku dah kalah dia masa tu kalau korang tak muncul!!*tunjuk D,N,M*
mereka yang lain hanya membuat -seriusly?-face dengan tindakan kaizo yang macam budak tak matang. "erk..semua tu dan lebih..jadi aku cadangkan jangan pergi ke sana okey. ada soalan?" kata Darksia dan Hali mengakat tangannya." korang tadi cakap pasal neorolim. apa tu neorolim?""soalan yang bagus dan akan di jawab oleh Mel." kata darksia yang masih terapung dan memegang bahu Mel.
Mel: kenapa aku perlu jawab?*malas*
darksia: sebab kau sorang yang tak cakap banyak..
Mel: yalah...neorolim merupakan tempat di mana penduduk di fantasialand yang mempunyai kuasa untuk berlawan. kedua-dua pihak lawan mesti letakkan bayaran atau mereka hanya berlawan sebagai penganti. kalau penganti tu kalah mereka tidak perlu membayar pada pihak lawan tu tapi pihak yang dinganti yang akan bayar. markah juga akan dikira dan akan di tunjukkan di papan markah kedudukan paling tinggi.
secara tiba2, pintu restoran di rempuh dengan kuat hingga bergegar. "kecemasan!dia buat hal lagi,tapi lebih teruk!!" kata seseorang. kaizo dan para penjaga yang mendengar tu terus berlari keluar menuju ke suatu tempat yang besar dan hampir sama macam colloseum tapi lebih moden, mereka yang lain mengikut dari belakang. setelah tiba, terlihat seorang lelaki sedang menghayung pedangnya dan terkena tepat ke orang yang berada di depannya.orang itu jatuh tersungkur ke lantai.
YOU ARE READING
BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION
Fantasycover by niasagitarius apa jadi kalau para kembaran boboiboy (taufan, gempa, halilintar) dan fang berjumpa para ejen M. A. T. A.? apa jadi kalau mereka semua disedut masuk ke dalam alam yang lain.? find out in this fanfic.!!! WARNING!!!! typo ber...