Pp khadija
Hoi zoals jullie weten ben ik het tweeling zusje van fir. Nu we naar ons huis gaan in zaandam ga ik mijn broer echt missen. Ahmed hij is het slechte pad op gegaan wat ik totaal niet van hem had verwacht. Inshallah komt het goed met hem.
We zijn aangekomen bij ons huis yupp ik halima en fir hebben ons eigen huis. Mijn broers en ouders verblijven in het andere huis. Zodra we binnen zijn loop ik nieuwsgierig naar boven. Ik zie 1 supeeeer grote kamer met 2 2persoons bedden. En nog 3 andere kamers met een 1 2persoons bed. De grootste kamer heeft een eigen badkamer en er is nog een extra badkamer en de wc is apart. Beneden is de keuken woonkamer eetkamer speciale kamer die met allemaal arabische teksten uit de koran vol gehangen is ik bid daar dus in. Daarnaast is er daar een badkamer wc en logeerkamer. Ook nog een sportkamer want mijn figuur met eel goed blijven he. En nog een chilplek met bank kleine koelkast tv en nig een tv waar een xbox en playstation 4 staat. We hebben ook nog een kleine binnenzwembad die afgesloten is( dat komt doordat ik en halima hoofddoek dragen ). We hebben nog een kleine tuin waarin een schommelstoel staat. En als je dit al groot vind dan jaaaaa dat andere huis waar mijn ouders in slapen heeft 5 verdiepingen. Wij hebben er 3 op de derde verdieping is nog een kamer en een paar opberg kasten. En we hebben nog een inloop kast.
Okee dus ik loop naar boven en ga naar de grootste kamer waar ik fir en halima sws gaan slapen. Als ik de inloopkast inloop zie ik daar aamir en rachid staan met een masker. Waar ik natuurlijk van schrik. Ik schreeuw kapot hard waardoor fir en halima naar boven rennen. Toen hun aamir en rachid zagen schreeuwde ze ook. Rachid en Aamir lachen zich natuurlijk kapot. Halima loopt naar hun toe en trekt hun masker eraf. Willen jullie hier slapen zegt ze op een lieve toon. Jaaaaaaa schreeuwt Rachid. Aamir knikt hevig. Ik firdouas en halima springen op hun en beginnen te knuffelen. Aamir rent naar de auto en pakt zijn koffer hij claimt een kamer en rachid doet hetzelfde. Rachid rent naar de douche hin komt eruit in zijn zwembroek daarna doet Aamir het zlfde ze gaan dus zwemmen. Toen liepen ik fir en halima naar beneden. Toen ik de keuken zag dacht ik na wat uk zou koken
Aha ik heb het ik ga cous cous maken ik roep na een uurtje aamir en rachid uit het binnenzwembad en stuur ze naar de winkel ze douchte even 10 min alletwee en gingen toen naar de supermarkt ik ben van plan om nog wat koekjes te bakken dus heb ik op een briefje geschreven wat ik allemaal nodig had voor de koekjes en het avondeten ik ze gaf ze het toen mee. Na een halfuur kwamen ze terug. Firdouas wou me meehelpen maar ik weigerde zei kookt altijd nu ben ik aan de beurt na dat ik klaar. Breng ik de pannen naar de eetkamer waar iedereen zelf kan opscheppen dus ik roep iedereen. Iedereen komt uitgehongerd als een aap naar de eetkamer couscous!! Schreeuwt rachid blij en hij neemt plaats aan tafel de rest doen het zelfde. Als iedereen klaar is loop ik naar onze "chil" plek waar ik aamir en rachid zie playstationen ( als je het zo schrijft😂).
Ik loop naar de badkamer en doe de wudu daarna ga ik bidden in die kamer met arabische teksten er zijn daar ook 2banken en een kist waarin ik 5 koran zie liggen als ik klaar ben meg het gebed ga ik zitten op het bankje. Ik pak de kist erbij en lees uit de koran even later hoor ik geklop op de deur het is halima. Als halima ziet dat ik uit de koran aan het lezen ben pakt zei ook een koran en komt ze naast me zitten. De koran geeft gewoon zoveel hoop. Daarna hoor ik weer geklop het is het is firdouas zei pakt ook een koran en gaat tegen de muur aanzitten na 20 min hoor ik weer geklop het zijn aamir en rachid ze pakken een koran en gaan zitten op de andere bank na 2 uurtjes zie ik dat iedereen in slaap is gevallen payback timeee.
Dit is mijn kans ik pak al de koran en leg ze netjes weer in de kist daarna maak ik halima en firdouas heel voorzichtig wakker . De arabische teksten die halen we uit de kamer dan pakken ik en fir allebei een emmer water je kan al raden wat er is gebeurt we gooide het over ze heen terwijl halima het aan het filmen is.
Pp rachid
Toen we klaar waren met eten gingen ik en aamir game mijn zusjes waren hun gebed aan het doen ik besloot ook te stoppen en ging samen met aamir de wudu doen en daarna bidden. Toen ik klaar was hing ik naar de kamer met teksten uit de koran daar vind ik mijn rust ik ga dan een stukje koran lezen ik loop naar de kamer ammir wou met me mee dus ja. Toen we aankwamen zag ik mijn zusjes uit de koran lezen ik pakte er een koran bij en ging zitten aamir deed hetzelfde. Na 2 uurtjes vielen we in een diepe slaap tot dat ikhelemaal werd natgegooid door fir toen ik naast me keek zag ik dat rachid ook helemaal nat is. Ik hoor een gil uit het andere huis komen wij allemaal rennen naar het huis. We zien mama met een ........ in haar hand.
Leuke cliffhanger? ik zorg dat er binnenkort nog een deel komt vinden jullie het leuk dat ik via andere personages schrijf of moet ik het alleen vanuit firdouas doen. Ps vergeet niet te stemmen💖
JE LEEST
Bedrieger?!
RomanceDit gaat over een meisje Firdouas. Ze leid een normaal marokkaans leventje. Tot dat hij in haar leven kwam toen ze uitgehuwelijkt werd aan een bedrieger. Of ze verlost word ja of nee dat lees je in dit boek..... Dit boek heb ik geschreven met mijn...