Tytuł: Belladonna. Efemera
Autor: Anne Bishop
Tom: 2
Wydawca: Wyd. Initium
Data premiery: 1 Października 2012 r.
Ilość stron: 400
Okładka: miękka
Cena: 39,90 zł
Anne Bishop słynie z tworzenia niesamowicie oryginalnych światów fantastycznych, na których opiera równie nieoklepane fabuły swych powieści. Belladonna to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, co zawdzięczam własnemu roztrzepaniu. Niewątpliwie zaliczam tę przygodę do udanych. Bishop udało się wprowadzić mnie w szczegóły życia krajobrazczyń, co bez dwóch zdań pomogło mi w pojęciu złożoności ich świata.
Glorianna, zwana również Belladonną, to najpotężniejsza z krajobrazczyń. Ten dar stał się również jej przekleństwem. Zjadacz Światów powraca, a Belladonna ponownie musi się z nim zmierzyć. Pomoże jej w tym Michael, który niespodziewanie staje na drodze głównej bohaterki. Jego sny doprowadzają do ich spotkania, co dla obojga jest ogromnym zaskoczeniem. A nadzieja Michael'a leży w belladonnie...
Anne Bishop skonstruowała naprawdę skomplikowany świat, który dla mnie był z początku trudny w pojęciu. Co prawda autorka tłumaczyła jego najważniejsze aspekty, lecz pomimo to miałam niemałe problemy z wbiciem się w rytm czytania. Moją uwagę przykuła postać Michael'a, którego poczynania w największym stopniu napędzały moją ciekawość tego, co będzie dalej, jak potoczy się spotkanie tych dwojga. On jak i jego siostra nie mieli najmniejszego pojęcia o istnieniu Efemery oraz o swych zdolnościach, a także ich przeznaczeniu. Postać Zjadacza Światów, a przede wszystkim narracja z jego perspektywy, przyprawiała mnie o ciarki.
Tym co zasługuje na równie dużą uwagę jest wartka akcja, która nie ma prawa zanudzić. Bishop postarała się i napisała powieść na naprawdę wysokim poziomie, czego pozazdrościć może niejeden pisarz. Nie zabrakło tutaj erotyzmu, który fantastycznie wkomponował się w ogół, grozy oraz ciągłej, nieprzerwanej akcji. Nie czytałam wcześniej żadnej książki z dorobku Anne Bishop i muszę przyznać bez cienia wątpliwości, że popełniłam tym samym niemałą zbrodnię.
Belladonna to książka, której nie może zabraknąć na liście wiernych czytelników autorki oraz tych, którzy są po lekturze pierwszej części. Moje postanowienie to nadrobić zaległości i poznać więcej sekretów świata krajobrazczyń.
Dziękujemy serdecznie @AKocyk, która pozwoliła nam skorzystać z jej recenzji, którą można znaleźć na blogu http://bittersweet-review.blogspot.com/ (link zewnętrzny).
CZYTASZ
Recenzje Ailes (zawieszone)
RandomRecenzje Ailes to zbiór recenzji prac na Wattpadzie, filmów oraz książek wydanych. Wszystkie recenzje piszą członkowie grupy Ailes, a skierowane są one do wszystkich tych, którzy chcieliby poczytać o opiniach na temat różnych dzieł, tekstów, a także...