Voicemail sendt d. 1 december 2017
"Det er den første december i dag. Kan du huske den første december for et år siden?" Jeg husker intet.
"Det var den dag, du forsvarede mig. Ser du, jeg var altid blevet "mobbet". Altså mobbet er et stærkt ord, jeg vil nok nærmere sige: "drillet over længere tid". Det havde altid været Casper Hicks. Jeg ved ikke, hvad jeg havde gjort ham, men han hadede mig. Lige siden High School startede havde han været efter mig. Måske fordi jeg var et let offer. Jeg ved det stadig ikke, men en uge efter, du havde snakket til mig på biblioteket havde vi frokostpause. Jeg sad som altid alene, imens du sad omringet af alle dine venner. Alle de populære. Basketholdet, cheerleaders, bare generelt seje folk. De seje folk som jeg ikke var en del af.
Jeg var færdig med at spise, så jeg ville af med min bakke. Jeg skulle forbi dit bord, og imens du sad og grinede i din letterman jakke, prøvede jeg at skjule min eksistens, men det gik ikke særlig godt. Casper spændte nemlig ben for mig, og jeg landede på jorden med mit hoved i min halvspiste kartoffelmos. Jeg kan tydeligt huske, hvordan alle grinede og pegede. Alle stirrede. Undtagen dig. Du hoppede ned fra dit bord og rakte mig din hånd.
Jeg kan huske Casper sige: "hvad laver du, dude? Hun kan sgu da selv komme op!" Men du rystede bare på hovedet af ham. Jeg ved ikke, om I var venner, men I var begge på basketholdet, og I var begge populære. Du var dog over ham, og det vidste han godt.
"Styr dig Hicks. Bank nogen på din egen størrelse." Svarede du, imens du hjalp mig op. Du gav mig en serviet, og jeg tørrede med røde kinder kartoffelmosen af mit ansigt.
"Der er ingen med min størrelse Prescott," grinede Casper, som den perverse unge han var, men du vidste selvfølgelig lige, hvordan du skulle sætte ham på plads.
"Nemlig. Har du prøvet et eller andet, som kan få den til at vokse?" Og så holdte Casper kæft resten af dagen."
Jeg husker stadigvæk intet.
•=•=•=•
Hvis nogen er i tvivl, så er det her en Letterman jakke:
YOU ARE READING
Saving Leo Prescott | ✓
Short StoryDa Leo Prescott er ude for et trafikuheld, bliver han lagt i koma, og da han ikke vågner med det samme, bestemmer hans kæreste sig for at fortælle hele deres historie igennem voicemails. Dag efter dag. Voicemail efter voicemail. Vil Leo nogensinde...