Legenda podului Maria:
Se spune ca in padurea de la mariginea satului Catina, judetul Cluj, exista un pod al carui nume era Maria, si ca oricine mergea prin padurea in toiul noptii putea vedea oamenii urcand pe pod, cu funii in jurul gatului gata sa fie spanzurati strigand "Maria, Maria" si ca daca faci un mic zgomot, spiritele acestor oameni te vor lua spanzurandu-te de pod cu picioarele in apa, ca astfel sa fi la jumatatea portiilor ditre lumi.
Itr-o zi un grup de turisti au auzit legenda acestui pod si s-au aventurat prin padure cauttandu-l. Noaptea se lasa repede ,iar intunericul impanzi padurea...Nu mai aveau cum iesi din padure fara sa se rataceasca mai mult decat erau asa ca au decis sa se opreasca langa un mic pod ,sa aprinda un foc si sa astepte pana spre dimineata.....
Toti au adormit bustean.....iar cand sosira si maretul miez al noptii, un vant groaznic incepu sa bata si focul li se stinse. Toti s-au trezit ingroziti incepand sa auda tot felul de soapte si cuvinte, pasi apasati dinspre pod si oamenii cantand "Maria Maria "
Speriati de moarte au inceput sa urle cu toata puterea si sa fuga cat ii tineau picioarele...unul dintre ei se impiedicase de o creanga...reusind sa se ridice, privi in spate cu groaza si vazu...................