Oho! Päästiin jo nyt #1 Fantasy:ssa Aika outoo koska on vielä aika vähän lukijoita, mut mä en valita! <3 <3 <3 <3 <3
***
En ole koskaan miettinyt miltä isäni näyttää, mutta nyt kun hän seisoi edessäni niin kävihän se järkeen. Isä näyttää surffarilta. Hänellä on likaisen vaaleat olkapäihin yltävät hiukset ruskealla hiustyvellä, hänellä on vaaleanruskea sänki. Ja hänen hiuksensa ovat meriveden suolan aiheuttamilla kiharaisilla aalloilla. Hänen kulmakarvansa ovat matalalla, lähellä hänen silmiään ja ne ovat ohuet ja aika suorat. Hänen hionsa on ruskettunut ja vartalo kuin surffarilla. Hänen nenänsä on suora ja hänellä on korkeat poskitäät ja sisäänpäin kaartuvat posket. Hänen leuka on vahva ja leveä takaa.
Mutta yhtä nopeasti kuin hän ilmaantui; hän oli poissa. Jättäen jälkeensä vain ihanan meriveden tuoksun. Kuin jälkiajatuksena otin askeleen häntä kohti yrittäen pitää ihanan tuoksun vielä hetken.
"Kaisla?" Zeken ääni kysyi, kun hän ilmaantui joukon seasta. Olin niin ajatuksissani etten edes huomannut Zekeä ennen kuin hän otti minua kiinni olkapäästä: "Kaisla?"
Käännyin Zekeä kohti naama valkeana ja vain kuiskasin: "Näin just isäni." Kuiskasin kuin mahdottoman ihmeen, jonka en ikinä uskonut tapahtuvan.
"Mitä?" Zeke kysyi järkyttyneenä ja katsahti suuntaan johon yhä tuijotin. "Sanoiko se mitään?"
"Ei..." Sanoin ja hymyilin hieman.
"Vittu mä tapan sen mulkun." Zeke sanoi vihaisesti.
Silloin musiikki hiljeni, Zeus käveli portaiden eteen ja puhui kovalla, kuuluvalla äänellä: "Tervetuloa keskitalven juhlaan! Meilä on ollut kaunis vuosi ja toivon, että seuraava on samanlainen." Puolijumalat ympäri huonetta taputtivat ja muutaman viheltelivät, kuin musiikki konsertissa. "Noniin tieto jota te olette jo kauan odottaneet: eli milloin kykyjen esitys päivä on? Se pidetään tasan kolmen yön kuluttua." Zeus kertoi ja oli sitten aivan hiljaa, kun puolijumalat ympäri huonetta villiintyivät.
Kykyjen esitys päivä on monelle puolijumalalle vuoden tärkein päivä. Silloin he saavat esittää taitojaan jumalille ja tehdä vaikutuksen vanhempaansa. Yleensä keski talven juhlan jälkeen on ainakin kuukausi tai kaksi aikaa harjoitella. Nyt vain kolme päivää.
YOU ARE READING
Puolijumala nimeltä Kaisla
FantasyKaisla on Poseidonin tytär ja hänen ainoa lapsensa viimeisen 300-vuoden ajalta. Hän asuu Olympoksella Jumalten ja kaikkien puolijumalten kanssa. Kaisla on hauska, erottuu valtavirrasta rikkoo aina sääntöjä ja joutuu siitä aina hankaluuksiin. Kaisla...