5 tahun kemudian.....Bobby POV
"Maina shengal!!!" Aku mendepa seluas mungkin sambil berlari . Begitu juga dengan dia. Ala ala hindustan lah pulak.
Namun aku tergamam apabila dia hanya berlari melepasi aku yang terpinga pinga. Lalu aku menoleh ke belakang.
Punya lah rindu dia. Dia boleh peluk Ara ngan Hyejin je??. Aku menapak ke arah nya dengan wajah yang masam.
Mereka bertiga hanya tergelak melihat muka ku yang bagai ayam berak kapur.
"Weyh, buruk sangat dah tu muka nya." Kata Ara membuat muka ku lagi masam mencuka.
"Dia merajuk lah Maina tak layan dia. Hahaha. Weyh Maina, kau pujuk lah boyfriend kau tu." Hyejin amat memahami aku. *fake cry*
"Ish. Ngengada. Dah meh sini."
Aku tersenyum apabila Maina mendepa kan tangan nya. Sungguh aku rindu dengan rasa hangat pelukan dari Maina. Aduh jiwang sangat lah pulak.Aku memeluk nya dengan erat begitu juga dengan Maina.
"I miccciuuuu." Kata ku lalu meleraikan pelukan.
"Kenapa kau tak cakap i micciuu kat aku balik?"
"Malas." Jawapan ringkas dari Maina membuatkan aku tersengih. Memang dah kenal sangat dengan perangai dia yang jenis jual mahal.
"Maina. Hari ni kau rehat dulu, lepas tu esok kita sama sama pergi jalan jalan. Okeyh?"
Mereka semua mengangguk kecuali aku. Weyh! Mana boleh! Rindu minah ni punya lama, aku tak berdaya nak tunggu sampai esok.
"Alaaaaaa..." rungutan ku dipotong oleh Ara.
"Bobby, kau tak kesian ke dekat makwe kau yang muka dah macam panda tak cukup tebu ni?" Maina mencebik.
"Kau samakan aku dengan binatang Ara?" Ara hanya tersengih sinis.
"Okeyh fine. Tapi, bagi aku hantar Maina sampai rumah dia boleh?" Haih apakan nasib. Mereka lalu mengangguk laju.
Dalam kereta.....otw rumah maina
"So, macam mana belajar dekat sana? Okeyh?" Maina menggelengkan kepalanya.
"Hmm. Susah. Tak best."
"Tak best sebab tak de aku kan?" Lalu aku tersenyum seorang diri manakala Maina mencebik.
"Ouh ya. Aku ada belikan kau topi." Maina lalu meletakkan topi tersebut dikepala ku. Aku meneliti topi tersebut di cermin kereta. She know my taste very well.
"Okeyh tak topi tu?" Aku mengangguk laju.
"Thankz Maina comot." Ujar ku namun dia mencebik.
"Boleh tak kalau kau tak panggil aku nama yang pelik pelik?"
"Habis nak aku panggil kau apa? Sayang? Babe? Jagiya?" Mata nya membutang.
"No no no! Okeyh kau panggil je lah apa apa except untuk nama nama yang tadi tu. Kalau tak, hari hari aku boleh menggeliat macam sotong. Gosh cringe." Aku meloroh ketawa.
"Aku pun ada belikan kau hadiah jugak. Amik kotak dalam beg tu." Arah ku lalu Maina mengeluarkan kotak tersebut.
"Woahh. Nice shoes!"
"Actually couple shoes. Aku ada sepasang dekat rumah jadi aku nak kau pakai esok tau!"
"Aip aip kapten. Btw, thank you."
YOU ARE READING
Cinta OKU // B.I IKON (COMPLETE)
RandomKalau kau cacat, boleh ke kau hidup dengan bahagia? Walaupun kau normal, boleh ke kau terima cinta yang banyak kekurangannya? ____________________ || CINTA OKU|| Highest ranking # 14 [04/10/18] Highest rank...