A/N POV
"Macam mana keadaan Maina makcik?" Tanya Hyejin yang kerisauan.
"Makin teruk. Langsung tak nak keluar bilik. Kadang kadang tu meraung tak tentu pasal. Tolong lah pujuk dia Hyejin." Rayu Ibu Maina dengan air mata yang bergenang.
"Saya akan cuba yang saya mampu."
'Argh!!!'
Jeritan dari bilik Maina membuatkan mata kedua wanita ini membutang. Hyejin berlari anak ke bilik Maina lalu pintu diketuk berulang kali. Panggilan Hyejin tidak dihiraukan oleh Maina.
"Makcik, ada kunci lain untuk bilik ni?"
"Takde dah. Memang Maina je yang pegang kunci bilik ni."
Hyejin tidak putus asa mengetuk pintu tersebut namun masih tidak diendahkan. Bunyi kaca yang pecah membuatkan Hyejin dan ibu Maina bertambah panik. Hyejin membuat keputusan untuk mendapatkan pertolongan dari Ara.
'Weyh, datang rumah Maina. Dia ngamuk ni.'
'Aku pun memang dah otw nak gi sana. Kalau tak boleh bukak jugak pintu bilik dia, kau pecah kan je.'
'Kau gila? Rumah orang kot!'
'Rempuh je! Kalau apa apa jadi kat dia lagi susah.'
Hyejin mematikan talian lalu cuba sedaya upaya untuk buka pintu tersebut.
'Macam mana aku nak pecahkan pintu ni? Ara tu boleh cerita ah. Kuat dia boleh tahan.. yang aku ni, silap silap pintu tak pecah.. tapi bahu yang patah.' Desis Hyejin dalam hati. Namun dengan tiba tiba idea muncul dari otak gelegak geliga geli-geli nya.
Hyejin memanaskan pin rambut nya lalu dibengkokkan mengikut bentuk permukaan tombol pintu tersebut. Muka Hyejin dipandang risau oleh ibu Maina.
"Boleh berjaya ke?"
"Biasa dalam filem je boleh tapi apa apa pun kita kena cuba."
Cluck!
Dengan kepantasan yang sama tanding dengan kelajuan cahaya, (ceh tipu je) Hyejin memulas tombol pintu lalu lintu dikuakkan.
Melihat Maina yang menangis sambil terduduk dengan serpihan kaca bertaburan di lantai membuatkan ibu nya jatuh melutut.
"Mainaaaa!!!" Ara dengan tercungap-cungap berlari masuk ke bilik Maina.
"Hyejin. Kau bawak ibu Maina ke luar. Tenangkan dia. Aku settle kan benda kat sini." Ujar Ara lalu Hyejin mengangguk.
Kaca yang bertaburan sudah di kemas Ara. Tangan Maina yang luka kini dirawat Ara. Maina masih menangis tanpa henti.
"Sudah lah weyh. Dah dekat 3 bulan kau buat perangai macam ni. Kau fikir dengan meraung pastu berkurung macam ni, Bobby boleh hidup balik ke?"
Tangan Maina yang sedang dirawat Ara ditarik lalu Maina menepis tangan Ara.
"Kau kawan aku Ara! Patutnya kau faham aku!"
"Aku tak faham kau weyh! Aku tak faham kenapa kau bersikap sampai macam ni! Aku kawan kau sebab tu aku risau kan kau. C'mon lah. Move on Maina. Bobby pun tak suka tengok kau macam ni. Kau sendiri yang cakap dekat aku yang permintaan terakhir Bobby adalah untuk tengok kau bahagia."
Maina menundukkan wajah nya.
"Kalau kau sayang dia, kau buktikan dengan tunaikan permintaan terakhir dia tu."
Tangan Maina sudah selesai dibalut lalu Ara berdiri dan menepuk bahu Maina kemudian beredar. Ara ingin memberi sedikit masa agar Maina dapat memberi pertimbangan terhadap nasihat nya tadi.
YOU ARE READING
Cinta OKU // B.I IKON (COMPLETE)
CasualeKalau kau cacat, boleh ke kau hidup dengan bahagia? Walaupun kau normal, boleh ke kau terima cinta yang banyak kekurangannya? ____________________ || CINTA OKU|| Highest ranking # 14 [04/10/18] Highest rank...