Hol vagyok?!

631 58 18
                                    

A napfény kitartóan ostromolja az arcomat, ellenállást nem tűrve hatol át a szemhéjamon, erőszakosan beférkőzve magát az álmatlan alvás végtelen sötétjébe. Artikulálatlanul morogva húzom a fejemre a takarót. Pár perc múlva azonban már alig kapok levegőt a paplan alatt, ezért idegesen rúgom le magamról. Nem hiszem el, nem bírok rendesen aludni, amikor tegnap annyira elfáradtam. Tegnap. Az emlékek egyszerre villannak be, a sziget, a tőr, a fájdalmas ordítások, a mobilház repülő ajtaja.

— Dylan! — ülök fel hirtelen az ágyban, a gyomrom pedig abban a pillanatban kilöki magából a tegnapi ebédem maradékát a fehér szőnyegre. Úgy látszik szokásom hirtelen felpattani valahonnan, miközben elkiáltom magam.  Lassan, fintorogva állok fel. Nem igazán tűnik a hely egy cellának, vagy bármi másnak amibe a foglyokat szokás zárni. A kávébarna falak és a nagyrészt fehér bútorok barátságosan néznek vissza rám. Talán megmentettek.

Tompa fájdalom hasít a fejmbe, ahogy a két ajtó közül a közelebbihez vánszorgok, és benyitok rajta. Egy fürdőszobában lyukadok ki, itt is az a meleg barna szín dominál, mint a hálóban. A két kezemet a csapnak támasztom, és szinte már belehajolok a falon függő tükörbe.  Az arcom kissé sápadt, így még inkább kitűnnek a zöld szemem alatti karikák.

Ahogy a lila táskákat figyelem, eszembe jut, hogy régen nem aludtam ennyit egy huzamban. Ennek örömére ásítva nyújtózok egyet. Abban a pillanatban két dolgot veszek észre. A fehér pólót, ami tökéletesen passzol rám, és kifejezetten emlékszem, hogy nem ez volt rajtam az éjjel. A másik pedig a két csuklómat átölelő, fémesen megcsillanó karperecek. Volt már rajtam hasonló, Dylan aggatta rám büntetésből, amikor egyszer nagyon kihúztam a gyufát. Most is erről lehet szó, különben mi értelme lenne blokkolni az erőmet?

Kissé rendbe szedem magam az ott talált cuccokkal, megfésülködök és megmosom a fogam, miközben azon agyalok, mit fogok mondani Dylan-nek.

Tuti kiakadt, amiért nem hallgattam a gerlicepárra, és mert harcba keveredtem Anthony Kibaszott Stark-kal. Alig tudom elhinni. Simán fémhulladékot csinálhattam volna belőle, az a támadás amire akkor készültem, kiütötte volna. De hiába magyaráznám ezt Dylan-nek, csak a magáét fújná. Hirtelen fájdalmasan hasít belém a kérdés: Dylan él még egyáltalán? Persze, hogy él, nyugtatom magamat. Ő a legjobb ügynök akit ismerek, mi baja lehetne?  Akármi.

Miután sikeresen kétségbe ejtettem magam, a torkomat folytogató sírást visszatartva teszem a kezem a szobából vezető kijárat kilincsére. Végül leküzdve a félelmemet kinyitom az ajtót. A döbbenettől elpárolognak a feltörni készülő könnyek, a reggeli fáradtság köddé válik, a szemem pedig tányér nagyságúvá gúvad. Egy másodpercre elmúlik a fejfájásom is, majd amikor végre sikerül feldolgoznia az agyamnak a látványt, bevágom az ajtót, és hátamat nekidöntve lecsúszok a földre.

— Ez nem lehet igaz, ez nem lehet igaz — hajtogatom magamnak a fejemet fogva. Egyszerűen nem akarom látni az óriási SHIELD logót. Képtelen vagyok rá.

— Miért nem zártak be? — agyalok hangosan, miközben a kezdeti sokk után próbálom lefejteni magamról a blokkoló szerkezetet. Mind hiába, az makacsul simul a kezemre. Kezd büdös lenni a szobában, de nem tehetek  ellene, nem találtam semmit, amivel feltakaríthatnék magam után.

Végül ez űz ki innen, baljós gondolataimat félre téve kimerészkedek. Direkt nem nézek a szemben lévő falra, úgy indulok el. A folyosó széles, de teljesen kihalt, mintha egy szellemváros egyik épületében járnék. Több helyre is megpróbálok benyitni, de olyankor a bilincsen (gyakorlatilag nem az, de mostantól így fogom hívni) lévő kis kijelző pirosan felvillan egy csipogás kíséretében. Az ajtó természetesen ilyenkor mindig zárva van, ezért kénytelen vagyok egyenesen tovább haladni.

Az érme két oldala között Où les histoires vivent. Découvrez maintenant