Akkor táncoljunk

368 28 28
                                    

Nagy lendülettel vágom ki az ajtót, csapzott hajam az arcomba lóg, miközben Tony nevét üvöltve végig rohanok a folyosón. A lépcsőhöz érve a korlátba kapaszkodva veszem be az éles kanyart. A tér hirtelen összeszűkül, csontjaimat ropogtatva feszül nekem minden oldalról.

– TONY! – Az utolsó lépcsőfokok egyikén a lábam hirtelen megremeg és összecsuklik, de mielőtt a földre zuhanhatnék, egy kéz megragadja a felkarom.

– Mi a baj, kölyök? – Lihegve nézek fel Tonyra. Ijedt tekintete az arcomat fürkészi. Képtelen vagyok megszólalni. Láttam ahogy elviszi. Hallottam, ahogy acél ujjait a nyaka köré fonja, ő pedig levegő után kapkod. Aztán kipattant a szemem, a hotelszobában találtam magam. Viszont ő nem volt az ágyában.

– Semmi baj. Jól vagyok.

~***~

Amint megtudtam, a Fields család csak nyaranta üzemelteti a hotelt, és arra az időre az épülettől pár méterre álló házba költöznek. Most éppen ennek a háznak a konyhájában sürgölődök Mrs. Fields-el és a lányával. Reggelit készítünk amíg Mr. Fields és Tony elhozzák a kocsit. Zöldséget aprítunk, tojást sütünk, egy serpenyőben bacon serceg, az ablakpárkányban pedig egy kis hordozható rádióból szól a zene. Minden olyan idilli, önfeledten fecsegünk, és hosszú idő után újra őszintén tudok nevetni. Aztán eszembe jut, hogy nekem Sarah tette ilyen felhőtlenné az életem, és a mosoly ismét lehervad az arcomról.

– Szóval Mr. Stark nem az apád? – kérdezi már vagy ezredjére Shelly, mire hitetlenkedve megrázom a fejem.

– Határozottan nem. Mégis honnan vetted ezt?

– Felkerült a netre egy videó, ahol kiabál veled az utcán, az internet népét pedig eléggé felkavarta a dolog. Teóriák, mémek, fanfiction-ök. Mindenki tudni akarja ki a titokzatos lány. – Shelly kicsit megpiszklálja a tojást egy spatulával, aztán előkap egy tányért a konyhaszekrényből és óvatosan ráönti az ételt.

– Shelly kedvesem, kihoznád az eperlekvárt a kamrából kérlek? – fordul lánya felé Mrs. Fields a kis köténykéjében, egyik kezében egy üres üveg, a másikban pedig a teteje.

– Hát persze anyu. – Azzal a lány kecsesen kisuhan a konyhából. Egy ideje már figyelem, de azt hiszem ő ezt nem szándékosan csinálja. Shelly egyszerűen csak olyan mint egy könnyű tolpihe, minden mozdulatában benne van az a finom elegancia, amivel valószínűleg együtt született.

– Imádni fogod ezt a lekvárt kincsem, igazi házi készítésű. Még a nagymamám hagyta ránk a receptet. A gyermekkorom íze, úgy bizony. – Kerek arcára mosoly szökik, mély barna szeme csillogni kezd a boldog emlékektől.

– Biztos vagyok benne. – A pultnak kell, hogy támaszkodjak. Az egyetlen ember, aki szebbé tette az én gyerekkorom, most életveszélyben van. Miattam.

– Mi a baj, angyalom? – lép közelebb Mrs. Fields, meleg tenyerét a hátamra teszi. – Látom, hogy boldogtalan vagy.

– Van egy ember, aki mindennél többet jelent nekem. Mindig ott volt mellettem. Én pedig elhagytam. És most itt főzőcskézek, miközben rohadtul az életére akarnak törni miattam! – Ezt most mondtam ki először hangosan. Ököllel a pultra vágok, írtó dühös vagyok és utálom magam amiért ő mindent megadott nekem amit csak tudott, én pedig még csak meg sem erőltetem magam.

– Leah. Nézz rám, bogaram. – Lassan felé fordítom a fejem. – Mindenki követ el hibákat. És vannak dolgok amiket nem bír el egyedül az ember. Beszélned kell valakivel, aki tud segíteni neked.

– Nekem már nincs senkim. Csak az a lány volt. Másra nem támaszkodhatok.

– És Tony Stark? – A testem és az agyam egyszerre kezd hevesen tiltakozni. Gyorsan hátra lépek egyet, mintha ezzel távolabb kerülhetnék ettől az abszurd gondolattól.

Az érme két oldala között Où les histoires vivent. Découvrez maintenant