"Fuck fuck fuck." Vloek ik als ze mij alleen achter laat in de gang, waarom verdien ik alle ongeluk in de wereld? Gefrustreerd ga ik met mijn hand door mijn haar, ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik snap zelf amper iets van deze brief, ik moet Gray zo snel mogelijk vinden voor ik gek word. Ik loop terug naar de gang met alle kamers en loop naar de deur naast mijn kamer, daar verbleef hij nog een week geleden. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is en hoop dat ik niet voor een onverwachte verassing kom te staan.
Ik klop aan op de deur en wacht ongeduldig af. Na inmiddels drie keer te hebben geklopt opent Gray de deur en zijn kaak spant zich op wanneer hij oogcontact met mij maakt. Ik deins terug door zijn uitstraling en moet slikken als ik hem zie. Hij ziet er toegetakeld uit, zijn linkeroog is rood en opgezwollen en hij heeft een hier en daar een schrammetje. Zijn andere oog heeft een paarse gloed en er zit een scheur in zijn lip. Hij ziet er grauw uit en dat komt vooral door de wallen die hij onder zijn ogen heeft.
"Wat wil je?" Probeert hij stil uit te brengen. Ik laat zijn uiterlijk mij niet weerhouden en haal het briefje van Zara uit mijn achterzak. Ik vouw het open waarna ik het tegen zijn borstkas aandruk. "Is dit een van je spelletjes? Om wraak te nemen op mij?" Vooraleer hij kan antwoorden ga ik alweer verder met ratelen. "En waarom geef je de brief af bij Aiden? Ben je niet goed wijs, wat als hij het open had gedaan?" Sis ik op een nogal agressieve toon, zijn blik verscherpt en zijn pupillen kleuren een tint donkerder. Hij neemt mijn pols vast en duwt mij een zet naar achteren.
"Verhef je stem niet, straks hoort iemand ons nog." Waarschuwt hij mij, hij kijkt in de gang en als hij ziet dat enkel ik hier sta sluit hij de deur zachtjes achter zich. Waarschijnlijk verblijft er ook een van de meiden bij hem en wilt hij niet het risico lopen dat ze iets hoort. "Als ik wraak had willen nemen dan had ik dat wel op een andere manier gedaan. Je kan zelf ook zien dat het Zara haar handschrift is." Daar heeft hij gelijk in, het is haar handschrift maar ik snap niet wat Zara hiermee te maken heeft.
"Kan je mij uitleggen wat er aan de hand is?" Het klonk meer als een bevel dan een vraag, nu zie ik een kleine grijns op zijn licht gezwollen lippen verschijnen. "Ze slaapt met de vijand." Vertelt hij me, ik frons mijn wenkbrauwen en een lach verlaat mijn lippen. "Wat?" Breng ik nog verwarder uit. Zara slaapt met de vijand? Zara heeft een vriend, ze zijn al een tijdje samen en twee weken geleden had ze niet de intenties om het uit te maken dus er klopt iets niet aan zijn verhaal.
"Heb je mij niet gehoord?" Zegt hij, ik zie zijn geamuseerde blik en dat komt waarschijnlijk omdat hij weet dat ik geen idee heb over wat er speelt. Zara zou nooit vreemd gaan, zo is ze echt niet. "Zara heeft gewoon een vriend." Ga ik bot op hem in, hij schudt zijn hoofd en houdt met zijn wijsvinger en duim zijn neusbrug vast. "Haar vriend is de vijand, zie je dit?" Hij wijst zijn verwonde gezicht aan waarna ik knik. "Je zal het vast leuk vinden om te weten dat haar vriendje hier achter zit, Zara zit in een compleet ander wereldje dan jij." Mijn hoofd begint zwaarder aan te voelen en ik kan de informatie niet samen vatten in mijn hoofd. "Alec?" Breng ik onzeker uit.
"Alles oké daar?" Mijn hartslag versnelt en ik draai mijn hoofd naar de stem toe. Ace staat links van ons aan het einde van de gang. "Ja, we waren gewoon even aan praten." Laat ik hem weten, ik schenk Gray een neppe glimlach toe en ik zie dat hij zijn hoofd naar de grond toe gebogen heeft. Waarschijnlijk schaamt hij zich voor zijn verwondingen. "Heeft karma je een bezoekje gebracht?" Vraagt Ace op een geamuseerde toon, ik bijt op mijn lip en kijk Gray aan. Ik hoor hem diep zuchten, hij opent de deur en loopt terug naar binnen. Ik weet dat Ace die opmerking maakte aangezien Gray mij een week geleden ook enkele rake klappen heeft gegeven maar toch heb ik ergens medelijden met hem.
"Is er iets?" Vraag ik aan Ace als hij me net iets te lang aanstaart. "Ja, we gaan de schietles nu houden, dan hoef je je pauze straks niet te missen." Hij klinkt dominant al weet ik dat hij het goed bedoeld. Hij gaat met zijn hand door zijn donkerbruine haren en een glinstering is te zien in zijn ogen door de weerkaatsing van het licht. "Of wil je het tijdens de pauze doen?" Vraagt hij als ik niet reageer, snel schud ik mijn hoofd.
JE LEEST
Play Him Dirty
Teen Fiction"Ooit zal ik jou pijn doen, je gaat hier nog spijt van krijgen. Dat beloof ik je." Elena Marinova raakt verwikkeld in een duistere en gevaarlijke wereld nadat ze wordt gedrogeerd en ontvoerd. Als er een ontsnappingspoging omhoog komt drijven gaat ze...