Proloog

5.1K 159 146
                                    

Zaterdag 7 januari 2017, 21:36         

Mijn moeder vermoordt mij.

Dat is de eerste gedachte die mij binnen schiet als ik de ingang van de club binnen loop met mijn twee troublemakers. Zij halen altijd zulke krankzinnige ideeën in hun hoofd, ze hebben zelfs een vervalst ID voor mij geregeld zodat ik naar binnen zou kunnen. Ik ben namelijk niet eenentwintig jaar oud maar met de kilo make-up die op mijn gezicht is geplamuurd zou je het wel denken. Eigenlijk ben ik even krankzinnig als hun omdat ik het lef heb om mee te gaan. Ik had gewoon moeten luisteren naar Zara, mijn wijze beste vriendin.

"Je bent echt dom, ik hoop dat je dat weet. Je weet niet voor types daar rondlopen." Had ze nog op een waarschuwende toon gezegd maar ik ben niet voor niets een steenbok.

Het enige waar ik schrik voor heb is dat mijn moeder er op de een of andere manier toch achter komt, alleen al bij die gedachte gaat mijn hart sneller kloppen. Snel wimpel ik de gedachte van mij af.

Een uitsmijter staat bij de opening van de deur, hij werpt snel een blik over ons voor hij knikt als teken dat we naar binnen kunnen. We lopen door de brede deuropening en de gekleurde lichten die heen en weer flikkeren verblinden meteen mijn ogen. Gek genoeg wen ik er snel aan, de muziek is op dit moment vrij rustig maar ik weet dat daar straks verandering in komt. Gelukkig is er niet al te veel volk en als ik even door de ruimte heen kijk blijft mijn blik rusten op Gray.

Gray, Gray, Gray.

Ik ken hem niet persoonlijk maar hij zit sinds kort bij ons op school, hij ziet er goddelijk uit. Met zijn perfecte lach, zijn donkere ogen, zijn lichtbruine haren, zijn mysterieuze blik en dan heb ik het nog niet eens over zijn lichaam gehad. Even kruist zijn blik de mijne en hij glimlacht kort naar me en ik, ik verlies bijna mijn bewustzijn.

"Girl, je kwijlt bijna weg. Ga met hem praten." Merkt Manoush op, ik schud abrupt mijn hoofd daar ben ik nog niet klaar voor. Het is de bedoeling dat ik met hem ga praten, hij is ook de enige reden waarom ik hiernaartoe ben gekomen. Al weet ik in mijn achterhoofd dat hiernaartoe komen niet mijn beste idee was, wat ik nu aan het doen ben is strafbaar.

Ik ben ook weer zo naïef dat ik mij toch heb laten beïnvloeden door mijn zogenaamde vriendinnen.

"Hij is nu met zijn vrienden, ik praat wel met hem als hij alleen staat." Probeer ik hen te overtuigen en mijzelf eigenlijk ook. Het lukt vast wel als ik wat op heb maar ik heb mezelf beloofd dat ik rustig aan ga doen met de drank. Ik wil niet dronken zijn.

"Ik ga drank halen, het is saai zo." Laat Kirsten weten vooraleer ze naar de bar toe verdwijnt. Ik staar haar even na voor ik mijn blik opnieuw op Gray vestig, ik kan het niet helpen maar mijn volle lippen krullen omhoog als ik hem zie lachen.

"Wat vind je zo leuk aan hem?" Vraagt Manoush mij opeens, ik haal mijn schouders op. Ik heb werkelijk waar geen idee.

"Ik weet het niet," Zucht ik. "Hij heeft iets, alleen kan ik niet plaatsen wat." Vertel ik haar, ik begrijp het zelf ook niet. Hij heeft mij in zijn greep zonder dat hij het zelf beseft.

"Hij is wel een lekker ding maar meer dan dat zie ik ook niet in hem. Hij is goed genoeg voor een onenightstand." Knipoogt ze, ik lach even om haar opmerking maar vervolgens rol ik toch met mijn ogen. Ik ben geen slet, in tegenstelling tot haar. Het zou mij verwonderen zou ze deze nacht in haar eigen bed slapen.

Manoush en Kirsten zijn leuk om mee uit te gaan maar daar blijft het ook bij.

Al snel komt Kirsten terug met een fles drank en enkele bekers, we nemen plaats aan een van de zwart lederen banken die zich aan de muren van de club bevinden. Kirsten zet de bekers op het glazen tafeltje en giet ze vol met drank. We nemen allemaal een beker en laten de vloeistof op een snel tempo naar binnen glijden.

Play Him DirtyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu