"Alyana mana Alyana?!"Tiba - tiba seorang gadis berambut perang karat menjerit di luar kelas ku.
"Woi Alyana! Baik kau keluar sekarang!"
Jerit seorang lagi gadis berambut pony tail.
"Takut ke? Hek eleh!!!"
Seorang lagi gadis berambut pendek menjerit."Sape kat luar tuh Mimi?"
Aku menyoal Syamimi sambil menjenguk kat luar."Aku rasa dorg cari kau la Al. Eh! Tuh bukan grup The Gojes ke?"
Mimi meneka.
"The Gojes?""Yes! The Gojes! Ada 3 orang ahlinya. Syila, Ema ngan Yani. Semuanya gedik gedik."
Mimi menjulingkan bebola matanya ke atas.
"ALYANA KELUAR KAU SEKARANG!"
Perempuan rambut karat mula mengamuk.
Patut ke aku keluar?"Jom la..aku temankan kau ok?"
Mimi memujuk ku."Mm..ok"
Aku tak nak pun tapi..
■■■
"Awak cari saya ke?"
Aku memandang mereka bertiga yg kelihatan tak puas hati denganku.
"Haah! Kau Alyana? Heh. Takde la lawa mana."
Perempuan rambut perang itu seolah olah mempersoalkan rupa ku."Eih Syila! Ko jangan nak kata macam2 pasal best fren aku! Kau nak apa hah?"
Mimi cam nak marah.Nama pompuan perang tuh Syila?
"Best fren konon. Hei pompuan! Ko dengar sini. Jangan sibuk nak rapat or menggedik ngan Zay paham?"
Perempuan berambut pendek menuding jarinya padaku.
Siap warna kuku lagi!
Ish Ish Ish!"Saya dengan Zayyad takde apa apa hubungan pun. Korg jangan salah faham"
Aku cuba jernihkan keadaan."Takde pape konon. Yang kau naik motor ngan dia pi sekolah apsal?"
Soal perempuan berambut Pony Tail.
"Saya...""Sudahla korang nih! Setakat lelaki cam Zay tuh pun nak bergaduh!"
"Kau diam Mimi! Aku tak soal kau pon kan?"
Sambung perempuan berambut Pony tail.
"Baik korang belah before aku bagitau cikgu. Aku tak rasa pun kau nak hadap Mr Ketunky right?"
Mimi menghalau mereka.
Mr Ketunky,
Guru disiplin yang selalu bawa ayam KFC ke bilik kesayangannya itu.
YOU ARE READING
EGO
Teen Fiction"Walau apa pun yang jadi, aku nak kau stay." Arahannya bagai dibiarkan tergantung sepi. "Stay? Sate ? Apa awak merepek ni?" Aku kebingungan seolah baru saja mengenali dia beberapa hari yang lalu. "Stay. Stay dalam hati aku, Alyana Alyna." ■□■ Zayyad...