Alyana mengunci pintu biliknya. Gadis itu merebahkan tubuhnya pada katil. Mata cuba dipejam untuk seketika. Penat pada dada masih belum hilang. Soalan yang berlegar dalam kepala masih belum dijawab.
Alyana mengeluh perlahan.
Kan bagus kalau aku ada poket doraemon. Tak yah pikir sesusah camni. Ada mesin cahaya masa pun best gak. Bole main putar-putar masa.
...
Tubuhnya mengiring ke kanan lalu ke kiri. Sukar untuknya melupakan drama hari ini.
...
...
...
■F■L■A■S■H■B■A■C■K■
Tanganku masih dipaut kemas oleh Zayyad. Matanya menjeling ku seolah-olah aku pesalah sebenar.
"Da..dah la Zayyad. Saya nak balik ni..awak pun kene balik gak. Da nak malam da.."
Kata-kata ku dipotong seperti kek.
"Jawab soalan aku dan kau boleh balik."
Isy.
Dia ni kan.
Kalau aku bagitau kang mula la dia soal pasal pak cik tu la itu la. Meleret pulak citer ni kang."Kan saya dah kata..saya tak tau.."
Mata ku masih menekur jalan batu ini. Kita memang senasib ke apa? Huhu.
Zayyad menguatkan genggaman secara tiba-tiba. Alyana yang masih tertunduk kini mengalihkan pandangan pada heronya.
"A..aapa awak ni..Sa.."
Lidahnya kelu saat melihat mahkluk yang tiba-tiba muncul di hadapannya.Zayyad hanya beriak selamba malah mengeratkan lagi pegangan tangan ni. Ish. Rimas la..Zayyad ni kan. Nak pegang sampai tangan aku tercabut ke cane.
"Oooou..What a coincident. Kecik je Damansara ni rupanya. Kau buat apa kat sini.."
Syaziq menyoal."Bukan hal kau. Tak perlu sibuk."
Zayyad menjawab tenang.Aku yang gelabah sekarang ni! Mana taknya,dua ekor ni cam nak terkam antara satu sama lain. Aku perhati je 2 mahkluk ni. Seriau je aku nengok.
"Ops. Aku tanya Al. Kau ada masalah pendengaran ek? Siannya."
Syaziq tersenyum kambing. Lelaki itu dari tadi menjeling Zayyad.Zayyad dijeling tapi nampak aku terus senyum cam malaikat. Aku ni ada cahaya nur kot?
"Aku rasa kau yang ada masalah kat sini. Masalah otak. Takleh bezakan masalah atau nahas."
Zayyad pula membalas.Entah kenapa terlalu pedas untuk dihadam. Wahai kaum adam, nak gaduh tu tak yah la libatkan aku.
"Su..sudah la korang ni. Tak elok gaduh.."
Alyana mula bersuara.
YOU ARE READING
EGO
Teen Fiction"Walau apa pun yang jadi, aku nak kau stay." Arahannya bagai dibiarkan tergantung sepi. "Stay? Sate ? Apa awak merepek ni?" Aku kebingungan seolah baru saja mengenali dia beberapa hari yang lalu. "Stay. Stay dalam hati aku, Alyana Alyna." ■□■ Zayyad...