Elsa menarik nafas sedalam-dalamnya dan menghembus perlahan.
Dia memandang pintu bilik itu dengan pandangan nervous.
Perlahan-lahan dia mengangkat tangan dan.
Tok! Tok! Tok!
"Anna?" Panggilnya sebaik mengetuk pintu. Tapi langsung tiada sahutan.
Sekali lagi dia mengetuk pintu namun tetap juga sama, tiada sahutan.
Elsa kehairanan.
Dia memulas tombol pintu dan melangkah masuk ke dalam bilik itu.
Elsa tergaman.
Kosong? Mana dia pergi?
Elsa segera keluar dari bilik itu.
Pada masa yang sama, seorang pembantu istana itu melintasinya.
"Mr. Brooke." Panggilnya.
"Yes, your highness?" Sahut lelaki separa abad itu.
"Ada nampak Anna tak? Beta cari dia dalam bilik tapi tiada." Soal Elsa.
"Ouhh.. maybe dia berada dekat taman belakang istana. Puteri Anna suka sangat duduk dekat situ." Jawab Mr.Brooke sambil tersenyum manis.
Elsa mengangguk faham.
"Okay, thank you." Ucap Elsa lalu segera melangkah ke taman.
"You're welcome, your highness." Balas Mr Brooke.
***
"Kenapa dia nak rahsiakan sangat masalah dia? I'm her sister. Dia boleh bagitahu dekat aku. Betul tak?" Soal Anna. Dia memandang anak itik disebelahnya.
Quack!
Anak itik itu berbunyi seperti menjawab soalan Anna itu. Anna tersenyum.
"Anna, bukan kakak saja-saja tak nak bagi tahu kamu. Kakak cuma tak nak susahkan kamu. Because I know. You can't help me." Tiba-tiba, suara Elsa kedengaran di belakangnya.
Anna tersentak.
Dia memusingkan kepalanya ke belakang dan mendongak ke atas.
"But why?" Soal Anna ingin tahu.
Elsa mengeluh berat.
Dia duduk bersimpul di tepi Anna. Wajah Anna yang tertanya-tanya itu ditenungnya.
"If I'm ready, I'll tell you why." Ujar Elsa.
"Promise?" Soal Anna lalu menghulurkan jari kelingkingnya.
Elsa tersenyum.
"Promise." Jawabnya lalu menyambut huluran jari itu.
Anna tersenyum lebar.
"Anna, kakak nak kamu ambil ni." Tiba-tiba, Elsa mengeluarkan seutas rantai yang mempunyai lambang ais.
Anna terbuntang.
"Wahhh.. cantiknya... Oh, kakak! Thank you." Anna mengambil rantai itu lalu menyarungnya pada lehernya.
Elsa tersenyum.
"Kakak nak kamu selalu pakai rantai tu. Jangan sesekali buang. Rantai tu, akan menyala kalau kakak ada dalam bahaya." Terang Elsa. Anna mengangguk faham.
"Tapi, kalau saya dalam bahaya?" Soal Anna yang juga risau akan keselamatan dirinya.
Elsa tersenyum. Lalu dia menghasilkan seutas rantai yang sama seperti Anna.
"Sama juga. Rantai ni akan menyala kalau kamu dalam bahaya. Cuma, kamu kena selalu pakai rantai ni. Jangan buang." Pesan Elsa. Anna mengangguk laju lalu memeluk erat Elsa.
YOU ARE READING
[✔]FROZEN NIGHTMARE
FantasyElsa merupakan permaisuri termuda Kerajaan Arendelle yang mempunyai kuasa ais sejak lahir. Kedua-dua ibu bapanya telah meninggal dunia ketika berlayar dalam ribut ketika dia masih remaja. Yang hanya dia ada ialah satu-satunya adik perempuan kesayang...