SON NEFES

130 53 12
                                    

K.Ş.

Hayatta ne çok nefes alıp veririz değil mi? Anne karnında iken, bebek iken,uyur iken,yetişkin iken,yaşlı iken. Hayatta,günde, saatte,hatta dakikada kaç nefes alıyoruz?Bu sayılamaz bile.

Zaten nefessiz yaşayamayız.Daha doğrusu,dünyada nefessiz yaşayamayız.Nefessiz yaşayabildiğimiz tek yer vardır :kapkaranlık yerde, bedeni beyaz bir örtüye bürünmüş,üzerine kara toprak atılmış halimizin olduğu yer.Yani kısacası,"mezar".Buna günümüzde ölüm deniyor.Doğduktan sonra , bir zamanın geçmesinin ardından, belirli bir anda gerçekleşen,gidişi olan fakat dönüşü olmayan,ölüm.Ölüm ruhun gitmesidir.Ölüm artık olmamak, ,yok olmak,unutulup an an akla gelmektir.Ölüm:hayattayken değerini bilmediklerimizin yok olmasından,bizden ayrılmasından sonra onların değerini anlamak ve o andan itibaren,hiçbir şey yapamamaktır.Bazı insanlar ölümden korkar,hesaplarının sorgulanacağı zamana geldiler diye,bazı insanlar ölümü bekler,Rabbin'e kavuşacak diye.

En başta sizlere nefesten bahsetmiştim."hayatta kaç kez nefes alıyoruz,dünyada nefessiz yaşayamayız falan filan" diye.Milyon tane nefes vardır, birde hepsinden daha farklı olan,hepsinden daha değerli olan,hepsinden daha önemli olan, hepsinden daha fazla acının çekildiği,son nefes vardır.Son nefeste neler yapılır,tabi ki de hepimiz hemen hemen biliyoruz.Besmele çekilir,şehaadetimiz okunur.Terini akıtır ve artık içindeki ruh göklere,bedeni ise toprağa gitmek üzere bu dünyadan göçülüp gidilir.Son nefes verildikten sonra bir beyaz güvercin daha kanatlanıp, geri dönüşü olmayacak şekilde göklere uçuverir.

İnsanın annesi ölür" ağlar", babası ölür" ağlar", ablası ölür "ağlar",abisi ölür "ağlar", kardeşi ölür "ağlar",evladı ölür "ağlar".Üzülür,darlanır,Kalbin den damar,etinden parça,canından can kopar.Ve sonra .... Sonra hayata ya bir kolu tutmamış,ya bir ayağı hissedilmemiş, ya bir gözü görmemiş, ya bir kulağı duymamış olarak hayatta devam eder.Pardon devam etmeye çalışır.Nasıl olacak ki o?Bir evin kapısı olmadığında o bir ev,bir kapının kolu olmadığında o bir kapı,masanın ayağı olmadığında o bir masa olur mu? Adına hitap eder mi? Olmaz! Peki ya bir insanın yarısı olmadığında o insanın güzel bir hayatı olur mu?İşte insan sevdiğini kaybettiğinde böyle şeyler yaşar.Sonra birden "keşke" ile başlar cümlesi."keşke" diye neler gelir o gözyaşı damlalarının ardından.

Bana kalırsa, sevdiklerimiz ve biz hayattayken onlara değer verelim,yapılacak her şeyi yapalım.Yoksa sonrasında" keşke" ile başlayan çok cümle kullanırız ve "keşke" diye bir hayat yaşarız.












Düşünürler KonuşuyorHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin