DOĞRULUK ERDEMLİKTİR

61 38 0
                                    

B.K.

İnsanların yüzünüze söylediği yalanlarla mutlu olmayan çalışmayın.Gerçekler acıdır ve gerçekler acıtırlar.Güvenilmez ve yüreksiz insanların yalan,baş tacıdır. Hani demiş ya atalarımız;yalandan korkmadım yılandan korktuğum kadar ne kadar korkunç bir şey yalan.

Bir yalan bin hayatı yıkabilir.Bir doğruda bin hayatı kurtarabilir.Kendinize cefa etmeyin.Bir birey olarak ilk ödevimiz ,yalan olduğunu anladığımız düşüncelerden benzerlerimizi yani bütün kişileri kurtarmaya çalışmaktır.Yalan,kişilerin size olan inancını kaybetmesine neden olur.Sıkıntı yaşayarak yaşamlarını sürekli biçimde olumsuz etkiler.Yalancılar değerlerini kaybederek itibarlarını unuturlar.Bazı kişiler yalan söylemenin kötü olduğunu bildikleri halde yalan söylemekten zevk alırlar.Öyle ki yalan onlar için yeme-içme  gibi alışkanlık olan sıradan ve basit şeylerdir.Kendimizi küçük düşürmek istemiyorsak hiçbir zaman kendimizi yalan söylemeye alıştırmamalıyız.Çünkü bunun sonuçlarına biz katlanırız.

Doğru ve dürüst olan insanlar hayatta güzel şeyler elde ederler.Kötü durumlarla karşılaşmazlar.Doğruluk ve dürüstlük,yalan gibi insana bir şey kaybettirmezler aksine birçok şey kazandırırlar.Bu nedenle her zaman doğruluk ve dürüstlükten yana olmalıyız.Bu doğrultudan hiçbir koşulda vazgeçmemeliyiz.Bir insan dürüst davranışlara sahip ise  o insan toplumun diğer bireyleri açısından sevilen ve güven duyulan bir insandır.Ancak yalan söyleyen hiçbir zaman karşısındaki kişiye güven verememekte ve toplumda her zaman yalnız kalmaktadır.Suç işlemenin günümüz dünyasında,suçla mücadele etmenin zulme karşı durmanın en kestirme yoludur dürüstlük.Dürüstlük ve doğruluğun olmadığı yerde adalet,hukuk,hürriyet,bağımsızlık olamaz .Edward Kennedy'in söylediği gibi:Dürüstlük demokrasinin can damarıdır.Yalancılık ise damarlardan akan zehirdir.Şunu unutmayın ki yalanla olan yarışı her zaman doğruluk kazanır.

Düşünürler KonuşuyorHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin