hmm?" Gumam sehun apabila pertanyaannya tidak berbalas.sehun tergelak kecil apabila matanya turun memandang wajah Hae Jung yang sedang menahan malu. comel. kedua matanya ditutup. masih dalam keadaan sama seperti sebelumnya. di leher sehun.sebahagian tubuh Hae Jung kini bersandarkan dada bidang Sehun.
"do you like it?" Tanya sehun dengan keadaan yang sama. masih memandang wajah Hae Jung yang sedang memerah seperti sebiji tomato.
Hae Jung yang terdengar suara Sehun menanyakan sesuatu kepadanya, terbuka kedua matanya. wajah Sehun dipandang. mungkin kerana posisi kedudukannya sudah beralih tempat membuatkan kini Hae Jung dapat memandang wajah Sehun dengan sempurna.full package.
"like what?" Tanya Hae Jung kembali. keadaan mereka yang kini berpandangan antara satu sama lain membuatkan penumpang penumpang lain kini menumpukan mata kearah mereka.
"like to be like this" Jawab Sehun sambil merendahkan suaranya. seakan berbisik. diakhir kata-katanya, terukir senyuman nipis. dan ia membuatkan wajah Hae Jung semakin bertambah merah. jika tadi merah seperti tomato, kini merah seperti epal. eh?
Bibir Hae Jung digigit. seperti dirinya tidak boleh lagi menahan dirinya. senyuman itu,reaksi wajah itu, cara percakapan itu,ah semualah!buatkan Hae Jung terus jatuh hati. mengapa Sehun perlu mengsengsarakan batinnya?mengapa Sehun perlu membuatkan jatungnya beedegup kencang? mengapa?mengapa?
"don't bite your lips, please princess?" Hae Jung yang tadi dialam dunianya sendiri kini sudah kembali ke alam realiti. wajah sehun dipandang sekali lagi.bibirnya dilepaskan daripada gigitan.
"wh-why are u here?" Tanya Hae Jung perlahan.sengaja cuba mengalihkan perhatian jejaka itu. tentang soalan sebelum ini, mari lupakan.
"answer me first, princess" Ucap Sehun.masih perlahan suaranya.tidak dengan itu,jari runcing Sehun menyentuh perlahan hidung Hae Jung.seakan mengusik.
"whi-which one?" Sengaja Hae Jung bertanya begitu. lagipun terdapat terlalu banyak soalan Sehun yang Hae Jung masih belum berikan jawapan. Bermula dari hari pertemuan pertama mereka sehinggalah ke hari ini,saat ini.
"nice try, princess. don't act like u have so many questions to answer. u only have one. and only one." Belum sempat Hae Jung membalas kata-kata Sehun, terus sahaja Sehun membuka kata-katanya kembali.
"okay princess. i'll answer your question first. im here because you're here.so why not?" Jawab Sehun tenang.tetapi bagi Hae Jung pula, dirinya langsung tidak merasakan ketenangan.yang dirasakannya kini adalah gemuruh.mana tak gemuruh,dengan keadaan mereka yang sebegini rupa. dengan perangai dan tingkah laku Sehun.dengan jantung Hae Jung yang dari tidak henti-henti mengepam laju dengan kelajuan tinggi sehinggakan jatungnya berdegup laju.oh dia sangat bencikan jantungya.
"m-mana awak tau saya kat sini?" Ah Hae Jung bencikan dirinya juga.mengapalah waktu ini juga mulutnya mengeluarkan kata-katanya secara tergagap-gagap? yang Sehun ni pun satu.sudah sudah la tu.ee yang driver bas ni pun satu, cepatlah sampai!
Hae Jung yang sudah mengalihkan kepalanya dari bahu oh leher Sehun hanya memandang wajah Sehun.Sehun yang turut memberi pandangan ke arah Hae Jung hanya tergelak kecil melihat wajah Hae Jung yang semakin lama semakin memerah. alahai mahu sahaja dicubitnya pipi itu.
"kenapa nak tau?" Tanya Sehun sambil sebelah keningnnya diangkat. Persoalan itu membuatkan Hae Jung mebali menggigit bibirnya.
Mata Sehun masih tidak lari dari memandang wajah Hae Jung. Biarpun soalan yang tadi diajukannya masih belum diberikan jawapan.
Tanpa tunggu lama, tiba-tiba sahaja bahu Hae Jung kini menjadi tempat kepala Sehun mendarat. dapat dirasakan tubuh Hae Jung terhinjut sedikit akibat serangan Sehun.
Hae Jung masih lagi dalam terkejut. tetapi apakan daya, belum sempat dia memberi apa-apa balasan terhadap segala perbuatan Sehun, Sehun sudah dibuai mimpi. dapat kedengaran hembusan nafas Sehun yang menunjukkan dirinya sedang lena dibuai mimpi. Hae Jung hanya tersenyum kecil. wajah sehun yang berada dibahunya dipandang.
Bagaimana boleh wujud manusia sesempurna ini? dengan paras rupa yang sungguh kacak, yang dapat menawan hati mana-mana perempuan.dengan anak mata coklatnya yang mampu mencairkan hati, dengan bibir merah jambu itu, yang dapat membuatkan semua perempuan diluar sana gila bila sahaja ianya mengukirkan senyuman,biarpun hanya senipis belahan epal. boleh sesiapa bagitau bagaimana wujudnya manusia ini? science can you?
---------
hey korang! sorry sebab lambat update. sibuk sikit mula sekolah ni hehehe.
takde mood sangat so that's why pendek sikit.plus otak kering takde idea huhu. sorry
taknak cakap banyak, cuma nak cakap sikit eh tak ni maybe bukan cakap, tapi pesanan.
" idols reflect fans and fans reflect their idols"
by : Zhang Yixing (EXO).saya harap korang faham :)
bye ! see ya soon!