so semalam apa jadi?" Tersegul keluar kepala Soo Jung disebalik pintu locker Hae Jung yang sedang meletakkan barangnya didalam lockernya. mereka kini di bilik persalinan.
"Semalam? takdepape pon?" Jawab Hae Jung pelik. Soo Jung yang sudah timbul rasa geramnya terus menutup pintu locker Hae Jung yang masih belum ditutup. Hae Jung hanya terpinga-pinga. Apakah?
"Dahtu yang semalam duduk sebelah kau dalam bas tu sapa? tentera jepun ke?" Ujar Soo Jung sambil dirinya melepasi Hae Jung dan bergerak ke lockernya pula. Soo Jung mebuka lockernya dan mula mengikat rambutnya dengan gaya tocang kuda.
"takde apa pun jadi" Ujar Hae Jung perlahan setelah melabuhkan dirinya pada bangku berdekatan. lambat sangatt Soo Jung bersiap. kalah mak bedah
" yekee?" Tanya Soo Jung dengan kepalanya terkeluar sikit disebalik pintu lockernya. Hae Jung yang melihat perlakuan Soo Jung hanya tergelak kecil.
Ada apa apa ke jadi?
-
Hae Jung masuk kedalam kelasnya bersendirian. Soo Jung pergi ke kafeteria. Kelas kosong. Mungkin akibat terlalu penat setelah waktu pendidikan jasmani tadi membuatkan semua pelajar sekelasnya terus menuju ke kafeteria. bergendang-gendang perut. hae jung? lapar memang lapar tapi hm, tiada mood. malas nak kunyah.
Hae Jung menuju ke rak buku dibelakang kelas. diambilnya beberapa buku latihan bagi tidak hanya mensia-siakan waktu berharganya ini. antaranya ialah chemistry,pyshic,add math dan biology. Iphone 7 plus serta earphone miliknya diambil. Setelah itu,dia melangkah ke arah mejanya. Badannya dilabuhkan di kerusi miliknya.
Kata laluan telefonnya dibuka. Dicarinya aplikasi music dan memilih lagu di playlist nya. setelah itu, dia mula mengambil buku chemistry dan memulakan ulang kaji diiringi dengan lagu yang disalurkan melalui earphone yang dicucuk ditelinganya.
10 minit telah berlalu. kini lagu yang didendangkan ditelinganya adalah lagu yang sangat menyenangkan iaitu perfect ed sheeran. entah mengapa,lagu itu sangat menyenangkan. biarpun versi yang ini hanyalah sebuah cover .tetapi entah, dia rasakan versi cover dari Leroy Sanchez lebih memberikannya ketenangan.
Satu soalan sahaja lagi. setelah selesai satu soalan ini dia ingin pergi ke tandas. Mahu memperkemaskan dirinya. Belajar kan kadang-kadang stress hoho.
Yeay siap! Hae Jung mencabut salah satu dari earphonennya pada telinganya. Belum sempat dia melepaskan pennya pada genggamannya, tiba-tiba ada sepasang tangan sedang seakan memgepungnya. tapi yang ini versi satu tangan je.
"u did this wrong princess. it should be Cl2 = 2(6.02×1023) so, the atom will be at this much 35 71 ×2×6.02×1023 equal 9.03×1023" Hampir ternganga mulut Hae Jung dibuatnya apabila manusia ini mula memberikan jawapan yang betul. Tidak dengan itu, pen yang berada digenggamannya diambil lalu dia menukar jawapan yang dibuat oleh Hae Jung. Ditambahnya pula sebelah lagi earphonenya yang masih belum dicabut, turut dicabutkan olehnya
Hae Jung hanya membatu. Cuba memahami tentang jawapan yang diberikan. Dia masih lagi tidak tahu siapa kah makhluk yang turut serta dalam drama hidupnya tetapi melihat cara percakapan dan panggilan yang diberikan. Hae Jung sudah dapat menganggak.
"Seems like u need someone to help u princess ,may I ?" Hae Jung tersentak dari lamunannya. Entah mengapa, temaga keberaniannya semakin bertambah. Dan disebabkan itu, dia menoleh ke arah manusia yang memulakan segala drama ini. dipandangnya wajah kacak itu. mata redup itu.bibir merah jambu itu.