Hae Jung terbangun dari tidurnya yang lena. kepalanya yang diletakkan diatas kedua belah tangannya diangkat perlahan-lahan. tubuhnya menggeliat perlahan. terasa segar tubuhnya mendapatkan tidur yang lena. buku latihannya yang tertutup dibukanya. ingin menyambung latihan yang tergendala. apabila dia menyelak helaian yang ditandanya dengan pensil, Hae Jung terkejut dengan apa yang terjadi pada helaian tersebut. satu helaian itu telah disemak dan ada beberapa kesalahan yang dibuat dan setiap soalan disertai dengan nota ringkas. terus hilang rasa mamai Hae Jung.
dalam keadaannya yang masih keliru dengan apa yang sedang berlaku, tiba tiba sahaja tempat kerusi yang didukunya dikepung oleh seseorang. Hae Jung dapat mendengar derapan nafas seseorang sedang mengepung dirinya dari arah belakangnya. hidung Hae Jung terbau haruman minyak wangi. haruman tersebut seakan akan selalu dia hidu, tapi di mana ye ?
" awake, princess?" belum sempat Hae Jung fikir panjang, sepasang suara yang diyakininya dari orang yang berada dibelakangnya itu kedengaran. terus sahaja tubuh Hae Jung menggelar. dia kenal suara itu, siapa lagi kalau bukan Oh Sehun. bila Sehun sampai? dan dan bagaimana Sehun boleh ada disini?
" don't you miss me ?" Hae Jung hanya tersenyum nipis mendengarkan soalan Sehun. dengarkan suara Sehun yang sengaja diberikan effect seakan menggoda itu cukup buat dia tersenyum. rindu ke ?
" i think im the one who should ask u that question " balas Hae Jung perlahan. bukan untuk diutarakan kepada Sehun tetapi hanya untuk dirinya sendiri. tak mampu dia untuk berbalas kata-kata bersama Sehun. belum masanya lagi.
" me ? miss u ?" soal Sehun sambil dia sengaja menyibukkan diri untuk duduk. kerusi ditarik tetapi punggungnya masih belum direhatkan diatas kerusi itu. Hae Jung terkejut mengetahui Sehun sebenarnya dengar apa yang dikatakannya. dicukurnya tidak dengar, habislhmu Kim Hae Jung.
" i did it everyday" ujar Sehun berbisik ditelinga Hae Jung sebelum dia melabuhkan diri diatas pemegang kerusi yang sudah dia tarik sebentar tadi. tindakan Sehun yang duduk di pemegang kerusi itu telah menyebabkan Sehun berkedudukan lebih tinggi dari Hae Jung. dan ini membuatkan Hae Jung lebih menggeletar dan jantungnya berdegup selaju mungkin.
Pipi Hae Jung memerah mendengarkan kata-kata Sehun. Sehun memang pandai membuatkan orang berada dalam mode tergila - gila. melihatkan wajahnya pun dah boleh buat 100000 gadis tergila-gila, ni lagila kata-katanya.
Dalam ketika dia sedang cuba melawan perasaan malu yang sedang cuba mengusai diri Hae Jung, dia kembali teringatkan yang kini dia berada di perpustakaan. ini adalah tempat awam. tidak sepatutnya dia dan Sehun berkelakuan sebegini. apa pula orang lain akan katakan.
ketika Hae Jung sedang berfikir bagaimana harus dia keluar dari situasi ini, Sehun seakannya faham dengan apa yang bermain difikiran Hae Jung. terus dia berdiri. Hae Jung terkejut dengan tindakan Sehun itu mengangkat kepalanya .
" i got to go now" ujar Sehun sambil dia mengerling kearah jam tangannya dan kembali memandang wajah Hae Jung. Hae Jung hanya membatu disitu. seakan terkejut. tau tau sahaja apa yang difikirannya. memanglah Hae Jung agak lega sedikit kerana Sehun sudah ambil langkah,tetapi jauh disusur di hatinya dia terfikir ke mana pula Sehun nak pergi? seharian di sekolah dia tidak menemuinya.
" i would have my seminar after this. still wondering why u cannot find me at school today ? " mata Hae Jung terbeliak mendengar kata-kata Sehun. dari pelusuk mana pula Sehun tahu apa yang sedang bermain difikirannya.
"i thought u knew about this seminar since one of your classmates, Min Seok also joining the seminar" ujar Sehun lembut sambil menaikan sebelah keningnya. jarinya meraih helaian rambut Hae Jung yang terjuntai dan menyangkutnya dibelakang telinganya. Hae Jung sekali lagi terkejut dengan kata-kata Sehun. Min Seok takde eh tadi kat kelas ?