Buk!
Maka mendarat lah seorang manusia ke atas rumput di padang sekolah setelah berjaya menamatkan larian seperti yang diarahkan—
" Pening.. kepala aku pening " Jungkook mula meracau.
" Aku nampak bintang. Hik! "
Parah nih!
" JEON JUNGKOOK!!! "
Haneul memanggilnya. Takut-takut mati pulak mamat tu kat tengah padang dah lah cuaca panas terik.
" Jungkook! Kau tak mati lagi kan? Meh aku bawak kau pergi hospital " Haneul menepuk-nepuk muka Jungkook. Habis basah muka dan baju Jungkook disebabkan peluh.
" Mak aih berat nya kau ni, tak jadi lah "
Haneul terduduk. Jungkook masih bernafas dengan laju. Hutang oksigen sedang berlaku ya anak-anak :)
Haneul memandang Jungkook. Namun matanya berhenti di satu tempat. ABS :))
Jungkook cuma memakai tshirt putih.
" Haneul... kau pandang apa ?"' Alamak! Dia perasan ke ? ' desis Haneul.
" T—tak de apa-apa lah " pandangan Haneul dialih ke tempat lain.
" Weh.. jom lah rehat. Lapar ni "
" Aku tak boleh bangun. Macam nak mati je weh. Lenguh badan aku " adu Jungkook.
" Please lah Jungkook. Tak payah nak berdrama rama sangat " Haneul menggulingkan matanya ke atas. Mengada betul lah si biskut ni.
Haneul mula bangun dan turut menggesa Jungkook untuk bangun.
" Tolong angkat aku Haneul " rayu Jungkook sambil menghulurkan tangannya.
" Yelah-yelah. Kesian sangat aku tengok kau nih " Haneul menarik tangan Jungkook. Berat mak aih.
•••
Grrr- Perut Haneul mula mengeluarkan bunyi.
" Lapar ... "
" Han, kau nak makan apa? " tanya Jungkook.
" Apa-apa je. Asal makanan "
" Okay. Aku pergi beli jap "
Selang beberapa minit kemudian Jungkook datang membawa sedulang makanan.
" Wah~ nampak sedap " hampir mengalir air liur Haneul melihat makanan-makanan tersebut.
" Jemput makan! " terus dia mengambil sudu lalu melahap makanan tersebut.
Jungkook yang dari tadi memerhatinya cuma menggelengkan kepalanya.
'Sah membela dia ni !'
" Kau tak makan ke Kook? "
" Takpelah. Kau makan lah dulu "
Sedang Haneul melahap makanan dia tetiba dia tersedar.
" Alamak! Aku lupa nak ambik bekal yang mak kau kasi pagi tadi Kook! Tertinggal dalam kelas ! "
" Kau tak makan lagi kan Kook? Nah makan yang ni " kata Haneul sambil menghulurkan dulang makanan itu kepada Jungkook.
" Aku nak pergi ambik bekal tu dalam kelas jap " Maka berlari 100 meter lah si Haneul tersebut.
Jungkook sekali lagi menggelengkan kepalanya.
——————
Jungkook say hi ❤
YOU ARE READING
[OG] Pickup Line •jjk•
Fanfiction[REPUBLISH] " Forget about Superman, Batman and Spiderman, I'll be your man " " Kau nak penampar aku ke ? " ▪▪▪▪▪▪ " Aku akan ceriakan hari-hari kau dengan pickup lines aku. Hohoho " " No, thanks. Aku takut telinga aku pekak nanti dengar pickup line...