" Morning ahjuma! " tegur Haneul. Awal dia bangun harini. Biasanya hari minggu dia akan bangun nak dekat tengah hari. Eh eh harini awal pulak.
Duduk kat rumah orang mestilah kena tunjuk perangai yang bebaik kan. Karang dilabel pemalas pulak.
" Ning! Macam mana tidur? Lena? " tanya ahjuma Jeon.
" Jungkook tak bangun lagi eh? "
" Tu ... duk tidur lagi atas sofa tu. Dia tu memang, kalau hari cuti macam ni kalau boleh nak tidur sepanjang hari " kata ahjuma.
' Wow kalah Yoongi wuu ' desis Haneul.
' 2 kali 5 dengan aku. Hohoho ' desis Haneul lagi.
" Masak apa je ahjuma? Nak tolong " pelawa Haneul.
" Buat pancake jerr. Nak tolong? Ashila ... "
Haneul mula mengambil alih kerja Puan Jeon. Didalam hati Puan Jeon, dia mula memuji-muji Haneul. Dianggap Haneul sebagai menantu mithalinya.
Setelah selesai menyiapkan sarapan, Haneul diminta oleh Puan Jeon untuk mengejutkan Jungkook daripada tidur.
" Kook! Ireona palli! "
" Yuhuu Kook ~ "
' Budak ni tidur mati agaknya '
" Haneul, kalau Kook tak bangun cubit je dia punya perut tu kuat-kuat. Tak pun geletek dia " jerit ahjuma dari dapur.
" Kook ... cepatlah bangun. Dah pukul berapa dah ni? Sarapan tu nanti sejuk " digoncangnya badan Jungkook tapi tak ada tanda-tanda nak bangun si biskut tu.
Haneul cuba menggeletek badan Jungkook. Jungkook mula memberi tindak balas.
Jungkook membuka matanya perlahan. Terkejut kerana muka Haneul sangat hampir dengannya dia terus menjerit—
" OMMA TOLONG ! HANEUL NAK ROGOL JUNGKOOK! OMMA JUNGKOOK MASIH DARA! JUNG—
Buk!
Kepala Jungkook diketuk dengan senduk oleh ommanya.
" Apa ke hal Haneul nak rogol kamu? Dahlah muka tu penuh dengan air liur basi. Adeh " bebel ommanya.
" Astaga Kook. Sampai hati kau cakap aku macam tu " kata Haneul.
" Manalah aku tahu. Kau tu duduk dekat sangat dengan aku "
" You're not my taste okay " balas Haneul.
" Eleh. Aku sem apa. Seksi, menggoda, sad—
" Dah-dah puji diri sendiri. Mahunya aku termuntah kat sini "
YOU ARE READING
[OG] Pickup Line •jjk•
Fanfiction[REPUBLISH] " Forget about Superman, Batman and Spiderman, I'll be your man " " Kau nak penampar aku ke ? " ▪▪▪▪▪▪ " Aku akan ceriakan hari-hari kau dengan pickup lines aku. Hohoho " " No, thanks. Aku takut telinga aku pekak nanti dengar pickup line...