• haneul's pov •
" Jungkook ! " panggilku.
Jungkook memalingkan mukanya kearah ku. Terbit satu senyuman di bibirnya.
" Morning " ucapnya.
" Morning too " balasku.
Kami berjalan bersama memasuki kelas. Tapi masalahnya apasal kelas ni riuh semacam?
" Tae, pesal bising-bising ni? " tanya Jungkook.
" Ada berita gempak weh! Berita boek punya " jawab Taehyung sambil membuat thumbs up.
" Pe dia? "
" Ada pelajar baru "
" Ada pelajar baru pun kecoh ke? " kataku.
" Hey, ini bukan sebarang pelajar baru tau. Ini boek punya "
" Boek, boek. Tak habis-habis " kataku dengan nada annoying.
" Dah Jungkook tak yah layan Haneul. Meh sini aku nak cerita kat kau pasal budak baru ni " kata Taehyung sambil menarik Jungkook aku eh maksud aku, menarik Jungkook ke tempat duduk mereka.
Maka aku ditinggalkan seorang diri dibelakang kelas.
♡♡♡
" Baiklah pelajar-pelajar semua. Kita ada pelajar baru yang akan belajar di kelas kita hari ini. Sila perkenalkan diri kamu " kata Cikgu Lee.
" Annyeonghaseyo. Nama saya Kim Areum. Sila beri tunjuk ajar " jelas pelajar baru itu.
" Wah, nama cantik sama macam tuan nya " sampuk Taehyung.
Maka satu kelas bersorak kecuali Haneul.
" Baiklah Areum. Kamu boleh duduk kat tempat kamu "
Pembelajaran berjalan seperti biasa.
♡♡♡
" Jom main truth or dare " ajak Jimin.
" Kaja! " kata Yoongi.
" Weh Yoon, sejak bila kau excited bila kitorang ajak main benda macam ni? Selalu kau malas je nak main " kata Namjoon.
" Nak main salah, tak nak main salah. Aku bultaorone kan " balas Yoongi.
" Pfft "
" Dah jom. Siapa nak start dulu? " tanya Jungkook.
" Seyya ! " kata Jimin.
" Okay Jimin. Truth or dare? " tanya Taehyung.
" Truth "
" Bila last kau berak? "
" Pehal doh Tae? Macam tak de soalan lain. Pengotor iler " kata Jin sambil membuat muka ' eww '.
" Dah-dah cepat jawab Jimin " desak Namjoon.
" Semalam. Banyak doh. Sebab aku cirit-birit. Dia punya nikmat bila semua tah—
" KYAH STABH IT ! "
Pengotor namatey mamat ni. Adeh.
" Next question please "
" Okay. Giliran siapa pulak? "
Jungkook mengangkat tangannya.
" Okay, truth or dare? " tanya Namjoon.
" Darelah. Apa barang truth " kata Jungkook dengan bongkaknya. Riak benar anak Jeon ni.
" Aku dare kau ...
buat Areum jatuh cinta dengan kau "
YOU ARE READING
[OG] Pickup Line •jjk•
Fanfiction[REPUBLISH] " Forget about Superman, Batman and Spiderman, I'll be your man " " Kau nak penampar aku ke ? " ▪▪▪▪▪▪ " Aku akan ceriakan hari-hari kau dengan pickup lines aku. Hohoho " " No, thanks. Aku takut telinga aku pekak nanti dengar pickup line...