" Haneul! Jom pi makan aiskrim dulu kat kedai Ahjushi Min sebelum balik " ajak Jungkook.Panas-panas macam ni best kalau makan aiskrim.
" Tak nak lah. Nanti tak pasal-pasal aku pulak yang kena bayar "
Ingat Haneul tentang hari itu. Dia terpaksa membayar semua aiskrim yang dimakan Jungkook. Masalah nya bukan satu aiskrim tapi sepuluh aiskrim dilahapnya si Jungkook tu.
" La ... tak nak ke ? Baru nak belanja. Tak apa lah aku ajak Taehyung je lah "
Baru sahaja Jungkook ingin membuka langkah—
" Kau nak belanja ? Nak! Nak! "
" Eleh tadi tak nak " sindir Jungkook.
" Alah... jomlah. Orang kata rezeki jangan ditolak. Kaja! "
♡♡♡
" Yo ahjushi Min ! " sapa Jungkook.
" Jungkook! Baguslah kamu datang. Ahjushi nak minta tolong kat kamu sikit " kata ahjushi Min sambil menuju ke peti aiskrim.
" Apa dia ahjushi? "
" Nah. Rasa aiskrim ni "
" Wah~ Ahjushi macam tahu-tahu je kitorang datang sini nak makan aiskrim " kata Jungkook.
Tropicana. Hampir meleleh air liur nya melihat rupa aiskrim itu. Nampak sedap.
" Tu aiskrim Malaysia. Ahjushi nak minta pendapat kamu. Kalau kamu rasa aiskrim tu sedap ahjushi nak jual aiskrim tu kat kedai ni " terang ahjushi Min panjang lebar.
Jungkook mula membuka balutan aiskrim itu. Digigit sedikit hujung aiskrim itu.
" Masam mak aih. Masam ahjushi " kata Jungkook sambil memejam matanya menahan masam aiskrim itu.
" Masam ke ? " tanya Haneul.
Jungkook hanya menganggukkan kepalanya.
" Tapi sedap"
" Ahjushi boleh jual aiskrim ni. Mesti laku " sambung Jungkook lagi.
" Okay " jawab ahjushi Min sambil membuat tanda okay dengan jarinya.
" Haneul... "
" Pe dia ? "
" Kau tahu tak kenapa aiskrim ni masam ? "
" Sebab tu aiskrim limau ? "
" Tak adalah. Sebab semua manis nya pergi kat muka kau "
Krik. Krik.
——————
Apa yang anda suka tentang Jungkook ? Sila nyatakan.
YOU ARE READING
[OG] Pickup Line •jjk•
Fanfiction[REPUBLISH] " Forget about Superman, Batman and Spiderman, I'll be your man " " Kau nak penampar aku ke ? " ▪▪▪▪▪▪ " Aku akan ceriakan hari-hari kau dengan pickup lines aku. Hohoho " " No, thanks. Aku takut telinga aku pekak nanti dengar pickup line...