3; Sejarah

106 16 4
                                    

" Haneul ! " panggil Jungkook sambil melambai-lambai ke arah gadis itu.

" Awal kau sampai hari ni " sindir Haneul.

Biasanya lewat je memanjang lelaki ni. Tapi hari ni ontime pulak.

" Nah! Bekal untuk kau "

" Wah! Omma kau masak ke ? " bersinar-sinar mata Haneul melihat bekal yang diberi Jungkook.

" Yup "

" Lapar... " kata Haneul sambil memegang perut nya.

" Kau belum sarapan eh ? "

Haneul cuma mengangguk kan kepalanya.

" Hari ni aku kena kemas kelas. Sebabtu tak sempat makan sebab aku datang awal tadi "

" Dua tiga kucing berlari, alah alah kesiannya kawan aku sorang ni " berpantun pulak si biskut ni.

♡♡♡

Pembelajaran dimulakan seperti biasa. Tetapi malangnya awal-awal pagi dah subjek sejarah. Mengantuk lah jawabnya-

" Cikgu nak tanya! Bilakah tarikh berlakunya Perang Dunia Pertama? "

" Ha! Jeon Jungkook, ashila jawab soalan saya tadi "

Matilanak. Anak Jeon ni pulak pembenci nombor satu subjek sejarah ni. Memang tak lah dia tahu jawapan dia.

" Emm.. emm "

" Apa yang emm.. emm ? Awak tengah berak ke apa nih? "

Jungkook cuba untuk mendapatkan jawapan daripada kawan sekunyitnya iaitu Taehyung.

" Psst Tae, tolonglah aku "

" JEON JUNGKOOK! "

" YA! CIKGU! "

" APA JAWAPANNYA? DAH BERZAMAN SAYA TUNGGU. KELMARIN BARU SAYA TERANG! DAH AMNESIA KE APA?! "

Disaat dia tengah memerah otak untuk mengingat kembali jawapan itu tetiba dia ternampak seekor cicak di dinding.

" Hmm cikgu-cikgu. Cikgu tahu tak apa beza cikgu dengan cicak ? "

" Dah kenapa kaitkan saya dengan cicak pulak? Awak pikir saya ni binatang ke? "

" Erk, bukan macam tu. Saya nak cakap kalau cicak lekat kat dinding, cikgu lekat kat hati saya "

Bercia cia pulak dah dia disaat genting nih.

Maka, satu kelas berhuhu-

" JEON JUNGKOOK!! LARI KELILING PADANG 100 PUSINGAN SEKARANG ! "

——————

Poor Jungkook :")

Poor Jungkook :")

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[OG] Pickup Line •jjk•Where stories live. Discover now