" Jungkook ... "
" Hmm ? "
" Dukung ... "
Tersentak Jungkook mendengar permintaan Haneul. Haneul pula hanya tersengih macam kerang busuk. Cover malu sebenarnya.
Dia bukan apa. Tetiba sahaja dia rasa macam malas nak jalan. Badan dia terasa lemah.
Dia pun sebenarnya mahu test kekuatan Jungkook. Nampak macam sado je si Jungkook tu.
" Pelishhhhh "
Sehabis manja dia pujuk Jungkook. Sebenarnya dia tahan je nak muntah. Gedik semacam je. Tak pernah dia menggedik macam tu dengan Jungkook selama ini.
" Teruk sangat bunyi nya tu " usik Jungkook sambil ketawa perlahan.
Jungkook merendahkan badannya.
" Cepatlah naik belakang aku ni " gesa Jungkook. Dia bukan apa, hari pun dah lewat malam. Diorang berdua je yang ada kat taman memalam buta ni.
Selepas dia tenangkan Haneul tadi, dia ambil keputusan untuk bagi Haneul bermalam di rumahnya malam ini.
" Kalau aku berat jangan komplen tau " pesan Haneul awal-awal.
" Mak aih, berat banget. Kau makan batu ke apa ni Haneul ? "
Haneul mengetuk kepala Jungkook.
" Auch! Sakit lah "
" Padan muka. Sesedap mulut kau je cakap aku makan batu " Haneul mencebik.
" Aku gurau je lah " ketawa Jungkook meletus. Asalnya dia cuma ingin mengusik Haneul saja.
♡♡♡
" Haneul, kau pergi lah tidur dulu. Dah lewat sangat ni "
Sekarang mereka berada di dalam bilik Jungkook. Diperhatikan segenap bilik itu. Kemas. Pandai Jungkook jaga bilik dia.
" Kook ... gomawo "
" Untuk ? "
" Everything ? "
Jungkook hanya ketawa perlahan.
" No problem lah. Kau kan kesayan—
Maksud aku, kau kan kawan aku " ujar Jungkook.
" Kau tidur je atas katil tu. Aku tidur kat ruang tamu "
Haneul berasa serba salah. Kerana dia, Jungkook terpaksa tidur kat ruang tamu.
" Eh ? Tak bobo lagi ? Ke nak aku bobokan ? " sempat lagi mengusik si Jungkook ni.
" Kau pikir aku budak kecil ? " kata Haneul sambil menggulingkan matanya ke atas.
♡♡♡
" Ahjuma tak payah risau. Dia dah ke alam barz—
eh ! Alam mimpi "
" Gomawo Kook. Kalau tak ada Jungkook, ahjuma tak tahu nak buat apa "
" Sama-sama ahjuma. Saya cuma harap ahjuma dengan ahjushi boleh bincang elok-elok tentang masalah korang sebab saya taknak Haneul sedih "
" Baiklah. Sekali lagi terima kasih ya Kook. Ahjuma terhutang budi dengan kamu "
Tut.
Panggilan dimatikan. Jungkook melihat Haneul yang sedang nyenyak tidur. Diperhatikan kawan baiknya itu. Dengkuran halus mula kedengaran.
" Tidur pun cantik eh kau Haneul. Sweet dream, love " bisik Jungkook di telinga Haneul.
—————
Vomment :)
YOU ARE READING
[OG] Pickup Line •jjk•
Fanfiction[REPUBLISH] " Forget about Superman, Batman and Spiderman, I'll be your man " " Kau nak penampar aku ke ? " ▪▪▪▪▪▪ " Aku akan ceriakan hari-hari kau dengan pickup lines aku. Hohoho " " No, thanks. Aku takut telinga aku pekak nanti dengar pickup line...