16; Sakit hati

37 9 8
                                    

[Haneul's pov]

Jam sudah menunjukkan hampir pukul 5 petang tapi Jungkook masih belum balik lagi. Seronok betul eh dia pergi keluar dengan someone special dia tu. Aku pulak mereput je kat sini tunggu dia balik.

Hajat nak ajak dia pergi makan cendol kat gerai ahjushi Min. Tapi gigi arnab dia pun tak nampak lagi.

Sedang aku membebel sorang diri tiba-tiba pintu rumah dibuka.

" Kook dah balik !! "

Akhirnya dia dah balik. Happy semacam je aku nampak. Jeles tahu tak? Dia happy aku merana. Mana aci!

" Eh Han! Kau tak balik lagi ke? " tanya Jungkook setelah ternampak aku yang sedang duduk di atas sofa.

" Kau nampak aku kat sini lagi kan? Maknanya aku belum balik lah. Aduh
" kataku separuh annoying.

" Kau tak de rumah ke asyik lepak rumah aku je? "

Eh dia ni. Nak menyindir ke apa? Kalau tak suka aku ada kat sini cakap je lah. Main sindir-sindir pulak. Sakit pulak hati aku ni.

" Wah, menghalau nampak. K FINE! Aku balik sekarang. Puas hati? " Aku membuka langkah untuk pergi dari situ.

Hajat aku untuk ajak dia makan cendol terkubur macam tu je.

Fikir dia akan halang aku, pastu cakap ' aku gurau je ' tapi tak.  Habis berkecai harapan aku.

" Baguslah. Pergi lah cepat. Jangan lupa tutup pintu tu. "

Rasa nak hempuk je. Sabo Haneul sabo. *usap dada*

Aku berjalan perlahan menuju ke rumah aku. Sampai hati Jungkook halau aku. Tak berperikemanusiaan betul lah.

Sedang aku pot pet pot pet sorang diri tiba-tiba ada seseorang menepuk bahu ku dari belakang.

OHMAKKAU—

" KYAHH KANG DANIEL !!! TERKEJUT AKU !! " aku mengusap-usap dadaku. Nasib tak arwah.

 Nasib tak arwah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Hehe ... sorry lah. Aku nampak kau lalu tadi jadi aku tegur lah. " katanya sambil buat muka inesen. Pikir kiut ke?

" Bila kau balik Busan ni? Tak kasitahu aku apa-apa pun. " bebelku.

" Semalam. Dan ... "

" Dan apa? "

" Dan ... "

" Baik kau cakap sebelum aku hempuk kau "

" Okay okay. Perangai kau memang tak berubah eh Han. Asyik garang je. Patutlah tak de orang nak. " Daniel mula  ketawa tak hingat dunia. Mamat ni aku karate jugak karang.

"  Aku nanti akan practical kat sini. And aku nak tumpang rumah. Boleh tak? Kalau tak boleh pun aku nak tumpang​ jugak! "

" Serious ke wehh? Mesti lah boleh! " kini aku pulak yang ketawa tak hingat dunia.

Sebenarnya Daniel ni sepupu aku. Beberapa tahun lepas dia pindah ke Seoul. Sebab tu kitorang dah lama tak jumpa.

" So, semalam kau tinggal kat mana? Mama ngan papa kau ikut sekali tak balik sini? "

" Tak. Diorang busy. Semalam aku tidur kat rumah kawan aku. "

Aku hanya meng'oh'kan saja. At least sekarang aku tak kesunyian lagi.






[OG] Pickup Line •jjk•Where stories live. Discover now