15; Sweet

38 11 3
                                    

" Areum! " Jungkook memanggil sambil melambai-lambaikan tangannya ke arah Areum yang sedang berdiri di depan rumahnya.

Jungkook segera berlari ke arah Areum dan berhenti tepat di depannya. Jungkook menilik wajah Areum. Areum kebingungan melihat tindakan Jungkook.

" Kenapa awak tengok saya macam tu? " tanya Areum segan.

" Sebab awak cantik sangat. " ujar Jungkook sambil tersenyum manis menampakkan gigi arnabnya.

Mendengar penjelasan Jungkook, Areum dengan pantas menundukkan kepalanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mendengar penjelasan Jungkook, Areum dengan pantas menundukkan kepalanya.

" Lagi comel bila awak malu macam ni. " kata Jungkook lagi.

" Dah lah tu puji saya. Awak ni saja kan nak suruh muka saya ni merah. " kata Areum sambil memukul-mukul lembut bahu Jungkook.

" Dah jom pergi date. " Jungkook memegang tangan Areum lalu menggenggam kemas jari-jarinya.

♡♡♡

[Haneul's pov]

Mata aku memang tepat ke tv tapi fikiran aku melayang entah ke mana. Aku masih fikir pasal Jungkook. Siapa someone special tu? Kenapa aku tak suka bila dia cakap macam tu? Kenapa aku berharap yang someone special tu aku?

Sedang aku tengah termenung, ahjuma Jeon menyapaku.

" Haneul? "

" Ya ahjuma? " mata yang dari tadi melihat tv kini beralih kepada ahjuma Jeon.

" Fikir kan apa tu? Ahjuma tahu kamu bukannya tengok pun tv tu. Kan? " Ahjuma menaikkan keningnya inginkan kepastian dari aku. Dan aku cuma mengangguk perlahan.

" Ahjuma nak tanya, kamu tahu ke siapa yang Jungkook nak jumpa hari ni? " tanya ahjuma.

Aku hanya menggelengkan kepalaku. Jungkook tak pernah pulak beritahu aku apa-apa sebelum ni. Kalau sebelum ni dia akan cerita semuanya dekat aku tapi sekarang dia banyak berahsia. Dan aku rasa macam makin jauh dengan dia.

♡♡♡

" Best kan cerita tadi tu. Romantik hero dengan heroin dalam cerita tu kan? " tanya Jungkook kepada Areum sambil mereka berdua keluar dari panggung wayang.

" Haah. Saya suka diorang berlakon. Sweet. " ujar Areum.

" Sweet macam saya kan? " usik Jungkook sambil ketawa.

" Awak ni terlampau sweet. Nasib saya tak terkena kencing manis. " Kini Areum pula yang mengusik Jungkook.

" Jom pergi makan aiskrim. " Macam biasa Jungkook akan memegang tangan Areum. Kalau dilihat orang, memang persis pasangan kekasih. Areum sudah mula terbiasa dengan kehangatan tangan Jungkook di tangannya.

Jungkook dan Areum menuju ke sebuah gerai aiskrim yang berdekatan.

Setelah membeli aiskrim, mereka duduk di bangku berdekatan.

" Areum, saya nak cakap bila saya ada depan awak saya jadi aiskrim. "

" Eh? Kenapa pulak? "

" Sebab saya cair tengok awak. Ca ca ca. "

A : Lapuk tahu tak pickup line tu. Jom kita buu Jungkook. 😂

J : Biarlah. Sibuk je author ni. 😝

" Nampaknya tak lama lagi saya kena kencing manis ni. " gurau Areum.

Maka, mereka pun berhuhu.

[OG] Pickup Line •jjk•Where stories live. Discover now