12; Jealous

48 12 24
                                    

" Bapak ahhhhhh " jerit Jungkook.

" Hah! Kau wajib buat. W.A.J.I.B. Ada paham? " kata Namjoon.

Jungkook tersengih. Baginya benda tu kacang tanah je. Senang sangat nak pikat perempuan. Nak-nak dengan pickup line dia tu. Pasti cair semua perempuan. #jkookriak2k18

" Apa yang kau duk tersengih macam kerang busuk tu? " tanya Namjoon.

" Okay! Aku ambik cabaran tu. Seminggu kan? Alah, tak sampai sehari pun aku boleh buat lah. " Riak nya ya ampun Jungkook ni.

" Ceh, kalau tak jadi siap kau aku kenakan. " Sampuk Taehyung.

♡♡♡

" Kook, jom. " ajak Haneul.

" Jom pi mana? "

" Balik lah. Pergi mana lagi? " kata Haneul dengan nada annoying.

" Sorry Han tapi aku ada hal sikit hari ni. Kau balik dulu lah. Eh! Areum! " Jungkook menyapa Areum yang kebetulan lalu disitu.

Haneul pula hanya kebingungan di situ. Sejak bila Jungkook mesra sangat dengan Areum ni. Baru hari ni kut kenal.

" Hmm Areum. Jom saya hantar awak balik. " tawar Jungkook.

" Tak pe. Saya boleh balik sendiri. " Areum menguis-nguis kakinya. Malu lah tu.

" Alah, apa salahnya kalau saya hantar awak balik? Tak sudi eh? " Jungkook acah-acah merajuk. Pandai eh kau Kook. Kau dah permainkan hati Areum yang tidak bersalah itu.

" Bukan tak sudi tapi seganlah. "

" Tak payah segan. Jom. " ajak Jungkook sambil memegang pergelangan tangan Areum. Mereka berlari kecil sambil meninggalkan Haneul disitu.

Terpaksalah Haneul balik sorang-sorang je hari ni. Timbul satu perasaan aneh dalam hati Haneul. Dia macam tidak berapa suka melihat Jungkook bermesra dengan perempuan lain.

" Kenapa dengan hati aku ni? Aku cemburu ke? " Tangannya diletakkan di dada. Yang pasti dia tak suka perasaan tu.

♡♡♡

" Awak ada boyfriend tak? " tanya Jungkook tiba-tiba.

Areum hanya menggelengkan kepalanya.

" Tipulah. Takkan lah orang secantik awak ni tak de orang berkenan. "

" Awak ni sweet talker betul kan? Dari tadi asyik puji saya je. " Areum ketawa kecil. Jungkook ni memang suka puji dia dari tadi. Tak pernah lagi dia jumpa lelaki macam Jungkook ni.

" Sweet dengan awak je " kata Jungkook sambil ketawa manakala Areum menahan malu. Mukanya sudah memerah.

" Hmm nak telefon awak kejap. " minta Jungkook.

" Nak buat apa? "

Soalan Areum dibiarkan tidak berjawab. Jungkook mengambil atau lebih tepat merampas telefon Areum ditangannya.

" Siap! " Telefon Areum diberikan kembali kepada tuannya.

" Jungkook sweet? " soal Areum kebingungan setelah melihat nombor yang disave oleh Jungkook tadi.

Jungkook hanya ketawa melihat reaksi Areum.

" Tunggu mesej saya malam ni tau. " pesan Jungkook. " Saya balik dulu. " Jungkook melambaikan tangannya dan meninggal kan Areum di depan rumahnya.

Areum hanya tersenyum. Nampaknya dia mula tertarik dengan Jungkook.

[OG] Pickup Line •jjk•Where stories live. Discover now