٠

62 13 0
                                    

Not: Burada anlatılan durum 9. dipnotta da belirtildiği gibi ŞERİAT'a uygun durumlarda geçerlidir.

~

Bu Sahihayn'daki rivayettir. Ayrıca Allah'ın Elçisi (sallallahu aleyhi vesellem), Ebu Cehil'in kulağındaki deliğe bağlanmış halatı görünce, Ebu Cehil'in İbni Mesud'un kulağını Mekke'de yaraladığı günü hatırlar ve İbni Mesud'a şöyle der: "Kulağa karşılık kulak ama baş fazladandır." (8)

Ben derim ki: Ebu Cehil'in varlığından insanlar, hayatlarının erken dönemlerinde olan bu iki genç erkek tarafından kurtarılmıştır. Onlar on yedi yaş civarındalardı ki bu onların lise çağında olduklarını gösterir!

İkisi de Kureyş'in seçkin savaşçısı ile karşı karşıya geldi ve onu öldürerek Allah'ın Elçisi'ne (sallallahu aleyhi vesellem) ondan kurtulma müjdesini verdi. Eğer Bedir, Hendek, Mute vs. savaşlarına bakarsanız, gençlerden başkasını görmezsiniz.

İki Dünya Savaşında da, İngilizler ve diğer güçlü ülkeler en tehlikeli görevlerde on yedi, on sekiz, on dokuz yaşlarındaki gençlere bel bağlamıştır çünkü onlar her şeyi yapmaya hazırlıklıdır ve tereddüt etmezler.

Çinliler intihar savaşçıları eğitir ve şöyle diyerek onlara genç kimselere görev vermelerini tembih ederler: "Kişinin kendisini büyük tehlikeye atacağı operasyonlar yaşça daha büyük kimseler tarafında yürütülmemelidir. Çünkü 'Sonuç ne olacak? Bunun yararı nedir?' gibi düşüncelerle tüm operasyonu geciktirebilirler. Böyle düşünceler ve gerekçeler onları kendilerini yormaktan ve fedakârlıktan alıkoyar. Bu yüzden zaferi, çok fazla bekleyen ve düşünenler elde edemezler. Zaferi, duyguların ve kalbin insanları kazanır. (9)

Duyguların ateşi ve kalbin kışkırtması fedakârlıkla sonuçlanır. Akılcı düşünce olarak adlandırdıkları şey ise kişiye şunu söyler: "Kendini yorma ve fedakârlık yapma." Akıl genellikle soğuk ve durgundur, fedakârlığa eğilimi yoktur. Düşünüp tartmaya meyillidir.

Örneğin, kişinin duyguları ona: "Çaba sarf et. Allah seni mükâfatlandırır," dediğinde aklı: "Malını azaltma," der. Duygular: "Kendini feda et," derse akıl: "Kalırsan İslam'a daha büyük katkı sağlarsın," der ve böyle devam eder.

***
(8) Ebu Cehil'in öldürülüşünün hepsini okumak için Fethi el Bari (7/342-354) ve Sahih Müslim Şerhi'ne (12/159-160) bakınız.

(9) Bu durum, Şeriat'a uygun eylemlerde geçerlidir. Kişinin Şeriat'a uygun olmayan eylemlerde duygu ve coşkuyu kullanması durumunda değildir.

Tüm Gençlere Bir MesajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin