٠

103 13 7
                                    

Allah'ın Elçisi (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmuştur:

"Beş şey gelmeden önce beş şeyi ganimet bil:
ihtiyarlığından önce gençliğini, hastalanmadan önce sıhhatini, fakirliğinden önce zenginliğini, meşgul zamanlarından önce boş vakitlerini ve ölümünden önce hayatını." (1)

Gençliğinizin kıymetini bilin, çünkü bugün nafile oruçlar tutabilirsiniz fakat yarın, yaşlandığınızda vücudunuzu beslemek zorunda kalacak ve oruç acısına katlanamaz durumda olacaksınız.

Şu anda, gecenin bir yarısında kalkıp namaz kılabilen, âlemlerin Rabbi'nin karşısında sizin adınıza şahitlik yapacak ve bir gün kabirde yapayalnız kalmışken size arkadaşlık edecek olan rükû ve secdelerde uzunca durabilecek gençlersiniz.

Bugün hayatınızın ilk yıllarındasınız, gençlik zamanındasınız. Gençlik zamanı, kardeşlerim, mücadele zamanıdır. Çaba sarf etmenin ve fedakârlığın zamanıdır.

Gençliğinizde çok fazla sorumluluğunuz bulunmaz ya da daha yeni evlenmişsinizdir. Yarın, yıllar geçtiğinde, sorumluluklar birikir, dünyanın sorunları sizi yakalar ve siz ailenizin, çocuklarınızın ve akrabalarınızın sorunlarını çözmekle uğraşacaksınız ve bu çok zamanınızı alacak.

Şimdi siz gençlik, yani çabalama ve fedakârlık zamanındasınız. Korkan bir gence hayret ettiğimi belirtmek isterim. Korkacak ne var?

Eğer bu yaşta korkuyorsa, yarın nasıl olacak?

Bu dönem kişinin hayatının en güzel dönemidir. Bir genç, ruhunu Kudretli ve Yüce Allah uğruna sunmaya hazırlıklıdır. Bu yüzden, Allah'ın dinine ilk zaferi kazandıran kişilere bakarsak, hepsinin genç olduğunu görürüz.

Aslında, onların çoğu -dörtte üçü ya da beşte dördü- yirmi yaşından küçüktü, çünkü çabalama ve fedakârlık zamanındalardı.

***
(1) Hâkim, Müstedrek, IV, 341; Buhârî, Rikak, 3; Tirmizî, Zühd, 25.

Tüm Gençlere Bir MesajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin