Hesaba çekilmek çok zordur. Allah tarafından hesaba çekilmek çok zordur. Bu, hafife alınacak bir konu değildir. Öyleyse bundan sonra düzgün şekilde yanıtlarınızı hazırlayın ve kendinizi Rabbiniz tarafından hesaba çekilmeye hazır edin.
Bilin ki yarın, Allah'ın önünde dikileceksiniz ve her amelinizden sorguya çekileceksiniz:
"...Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akıbete) döndürüleceklerini yakında iyi bileceklerdir."
Şuara Sûresi, 227. âyetÖyleyse kardeşlerim:
Size kaç kere hayatınızın en iyi dönemindesiniz ve ilim, eylem ve propaganda ile İslam'a dönmelisiniz dedim! Sizin için öğrenmek, uygulamak ve öğretmek kolaydır. Eğer bunları bu zamanda yapmazsanız, bir daha göremeyeceğiniz bir fırsatı kaçırmış olursunuz.
Boş vakit geri döndürülemez! Hayatınızda bir daha hiç bu kadar boş zamanınız olmayabilir, öyleyse bunun avantajını kullanın!
Bitmek bilmeyen boş istekler ve arzularınızı takip etmek konusunda dikkatli olun!
Kesintisiz istekler zamanınızı israf eder ve arzuları takip etmek kalbinizi köreltir. Size Yüce Kur'an'ı her gün okumanızı tavsiye ederim!
Size en az yarım cüz (10 sayfa) okumanızı tavsiye ederim, böylece iki ayda bir Kur'an'ı hatim edebilirsiniz, en azından.
Ayrıca size sabah ve akşam zikirleri ve duaları konusunda istikrarlı olmanızı tavsiye ederim.
Sabah namazında onları okuyun, sabah ve yatsı namazlarını camide kılın: "Yatsı namazını cemaatle kılan gecenin yarısında ibadet etmiş gibi olur ve sabah namazını cemaatle kılan tüm gece ibadet etmiş gibi olur." (13)
Ayrıca, Tirmizi'den aktarılan bir hadis bulunur: "Kim sabah namazını cemaatle kılarsa ve güneşin çıkışına dek Allah'ı anarak oturursa ve sonrasında iki rekât Duha namazı kılarsa, ona hac ve umre yapmanın toplam sevabı verilir, hac ve umre yapmanın toplam sevabı verilir, hac ve umre yapmanın toplam sevabı verilir." (14)
***
(13) Müslim 656 ve Tirmizi 221.(14) Tirmizi 586 ve Albani, er-Ragıp'ta hasan (hasen) olduğunu söylemiştir. (1/164-165)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tüm Gençlere Bir Mesaj
Non-Fiction"Eğer bu erken yaşınızda Allah'a zamanınızın birazını veremeyecek kadar cimriyseniz, gelecek size daha da cimri olacağınızı kanıtlayacaktır." Şehit İmam Abdullah Azzam rahmetullahi aleyh |٢٣.١.١٨|