37 4 0
                                    

Öyleyse, sabah namazını camide kılın ve sonrasında Kur'an okuyun, güneş doğana dek Allah'tan bağışlanma dileyin, iki rekât Duha namazı kılın ve üniversitenize gidin. Her gün ders notu tutun ve bunları ertelemeyin. Zamanınızı israf neden olan ardı arkası kesilmeyen isteklere karşı dikkatli olun. Her şeyi gün be gün hazırlayın. Hayatınızın her saniyesinden sorguya çekileceksiniz, Kıyamet Gününde, aldığınız her nefes üzüntü ve pişmanlıkla dolu olacak.

Öyleyse, sabah namazına, Kur'an okumaya, istiğfara, cemaatle namaza, her hafta iki gün oruç tutmaya, okulda iyi ve salih arkadaşlar edinmeye önem verin.

Allah, İslam davasında size yardım edecek iyi niyetli ve samimi arkadaşlar edinmeye çalışın: (15) "...Allah'ın size rehber olması en iyi cins deveden daha iyidir" (16) ve Allah sizi Müslüman ve insanlığa gelmiş en iyi ümmetten biri yaptığından dolayı Allah'ın önünde O'nun dinini aktarmak konusunda da sorumlu tutulacaksınız, çünkü:

"... Siz, insanların iyiliği için ortaya çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz; iyiliği emreder, kötülükten meneder ve Allah'a inanırsınız...."
Âl-i İmrân Sûresi, 110. âyet.


***
(15) İbn Cemaa şöyle demiştir: "İlim öğrencisi yarar göreceği ya da yarar sağlayacağı kişiler dışında kimselerin arasına karışmamalıdır. Eğer zamanını boşa harcayacak, ona yarar sağlamayacak, ondan yarar görmeyecek, hedefine ulaşmasına yardım etmeyecek birinden arkadaşlık teklifi alırsa, daha derin bir şeye dönüşmeden ilişkinin başında ilişkiye kibarca son vermelidir, çünkü kurulu bir şeyi değiştirmek daha zordur. Fıkıh alimlerinin dilinden düşmeyen bir cümle vardır: 'Bir şeyi savmak onu ortadan kaldırmaktan daha kolaydır.' Öyleyse, eğer biriyle arkadaşlık edecekse, o kişinin adil, inançlı, takvalı, ihtiyatlı, zeki, fayda dolu, kötü tarafı az, rıza göstermede iyi, nadiren zıtlaşan, unutunca hatırlatan, hatırlatınca uyan, darda iken yardım eden, sıkıntıda rahatlatan olmasına önem versin." (Bkz. Teşkilat eş-Şami vel-Mütekellim; s.83)

(16) Buhârî 4210.

Tüm Gençlere Bir MesajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin