٠

163 21 1
                                    

Doğru yolu takip etme ve Allah ile buluşmaya hazırlanma tüm iyiliklerin temelidir:

"Azana ve dünya hayatını ahirete tercih edene, şüphesiz cehennem tek barınaktır.
Rabbinin makamından korkan ve nefsini kötü arzulardan uzaklaştıran için ise şüphesiz cennet yegâne barınaktır."
Nazi'at Sûresi, 37-41. âyetler

Bu hayatı ahiretteki hayata tercih edenler kalbi bozar ve korkan kişi vaktini harcamadan hazırlığını yapar.

Düzelmenin göstergesi iki tanedir: O'nunla buluşmaya hazırlanmayı gerektirecek kadar Allah'ın huzurunda dikilmekten korkmak ve zamanını boşa harcamamak. Bu, kalbi canlandırır çünkü kalp arzuları terk edip doğru yolu takip etmekle can bulur.

"Ey Davud! Biz seni yeryüzünde halife yaptık. O halde insanlar arasında adaletle hükmet.
Heva ve hevese uyma, sonra bu seni Allah'ın yolundan saptırır. Doğrusu Allah'ın yolundan sapanlara, hesap günün unutmalarına karşılık çetin bir azap vardır."
Sad Sûresi, 26. âyet

Arzular zulmün kökenidir, israfın kökenidir, çirkin günahların kökenidir ve tüm kötülüklerin kökendir çünkü arzularını takip eden biri esasen doğru yolu bir kenara itmiştir.

Öyleyse, bizim görevimiz Allah'ın buyurduğudur:

"(Resulüm!) Sen, sana vahyolunana uy ve Allah hükmedinceye kadar sabret.
O hâkimlerin en hayırlısıdır."
Yunus Sûresi, 109. âyet

Arzuların takibi aceleciliktendir, sabır ise birinin arzularına karşı çıkmasıyla olur.

Dilini zapt eden kişi, diğer insanların mahremiyetini ihlal etmekten dilini sabırla korumuş olur. Bakışlarını zapt eden kişi, gözlerini bakma hevesinden sabırla korumuş olur.

Zinadan sabırla uzak duran kişi ise onu çirkin bir eylemi yapmaya iten hevese direnmiş olur. Ramazan ayında orucunu bozan kişi midesinin arzularının peşine düşmüş olur, bu arzuya direnmesi ise sabretmektir.

Savaş alanında vazgeçmeyen kişi hayatı için kaçma arzusuna direnmiş olur. Zalimlerin hapishanelerinde sabreden kişi hapishane hücresinin dışındaki dünya arzusuna karşı koymak zorunda kalacaktır. Fakirliğe sabreden kişi, para elde etmek için ona yasak olan servetleri ele geçirmesini ya da yasak olan bir işte çalışmasını fısıldayan arzulara karşı koymuş olur.

Bu yüzden, az önce de denildiği gibi tüm kötülüklerin temeli, ölümün ne zaman geleceğini, âlemlerin Rabbi'nin görevlisinin 'Gel, Allah'a, Kudretli ve Yüce Olan'a gitme vakti,' diyerek onu ne zaman çağıracağını bilmediği halde sürekli boş beklentiler içerisinde olarak zamanı israf etmektir.

Tüm Gençlere Bir MesajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin