٠

46 10 0
                                    

Davayı genç yaşta sahiplenen birinin, bunu ileri yaşta yapan birinden çok farklı olduğunu fark ettim. Bir öğrenci, İslami davayı okul yıllarının başında sahiplenip hayatının sonuna kadar onun içinde yaşadığında, bu onun iliklerine işler ve İslam'ın ayrılamayan bir parçası olur.

İleri yaştaki kişiye gelince, sosyal pozisyonu, malı, çocukları vs. ile ve tövbe etmeye karar vererek geldiğinde İslam'a koşullarla girmiş olur.

Örneğin, eğer bakansa saygı görmek ister ve İslam'a daha önce içinde yaşadığı toplumun seviyesindeyken girer. Bu yüzden, onun için İslam'ın iliklerine işlemesi imkânsızdır.

O, İslam'a birçok cahilce adetler ile beraber girer: dünya sevgisi ve övülme isteği bunlara dâhildir. İnsanların ona saygı göstermesini ister. Onun için düzgün şekilde oturmak ve bu dini Allah'ın gönderdiği gibi öğrenmek kolay değildir.

Ayrıca, hayatını çevreleyen çoğu cahiliye adetlerinin kökleri derine uzanır. Partilerde dans etmeye alışkın eşi, erkeklerle yürümeye alışkın kızı, yanında içki içmeye alışkın akrabası, erkek misafirlerin elini sıkmaya alışkın diğer kızı, bu misafirleri karşılamaya, onlarla bacak bacak üstüne atarak çay kahve içmeye alışkın kız kardeşi örnek verilebilir. Bunların hepsinin değiştirilmesi gerekir.

Eğer gerçek İslami yaşamı benimsemek istiyorsa, yukarıdaki tarif edilen hayatı dine uygun hale getirmekte aşırı derecede zorluklarla karşı karşıya kalacaktır.

İslami davayı benimsediğinde genç olsaydı bu çok farklı olurdu.

İslam'ı bilirdi, aile ile ilgili işleri nasıl yürüteceğine hâkim olurdu, kendisi de Müslüman olduğu için gerçek Müslüman bir kızla evlenirdi ve evlilik için öncelikli şartı İslam olurdu.

Hayatının çoğunu İslami yaşamdan uzak geçiren kişi ise varlıklı, şu prensin çocuğu, bu bakanın kızı, o zenginin kızı olsun ister çünkü karısını kullanarak sınıf atlamak istediği için evlenir. Karısı ya da ailesinin adı geçtiği yerlerde kendi adının da anılmasını ya da bir toplantıda şu bakanla ya da bu aileyle ilişkisinin olduğunu söylemek ister.

İşte bu yüzden, tüm bunları bir kenara itip İslam'a dönmeyi dilerse birçok zorlukla karşılaşacaktır.

Riba yani faiz ile kurulan şirketini ne yapacaktır peki?

Peki ya banka kredileriyle satın aldığı arsa?

Dünya ehli arkadaşları?

Bunların hepsi ne olacak?

Bunlarla tüm ilişkisini kesecek; arkadaşlarıyla ve iş ortaklarıyla görüşmeyecek, gece partileri verip dans etmeyi bırakacak – tüm bunlar son bulacak.

Birinin tüm bunları elinin tersiyle kenara itip Allah'a dönmesi kolay değildir.

Tüm Gençlere Bir MesajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin