٠

33 6 0
                                    

Bir Afganlı bana babasının 120 yaşında olduğunu ve hâlâ hiçbir dişinin düşmediğini söylemişti! Beş vakit namazı da camide kılarmış, özellikle sabah ve yatsıyı. Vücudun bu şekilde muhafazası ancak Allah'tan olabilir. "...Allah'ı önemse ki, O da seni gözetsin..." (13)

"Beş şey gelmeden önce beş şeyi ganimet bil: ihtiyarlığından önce gençliğini, hastalanmadan önce sıhhatini, fakirliğinden önce zenginliğini..." çünkü Ali bin Talib'in dediği gibi: "Aradığı zenginlikten kaçan ve kaçtığı fakirliği arayan cimri insanın haline şaşarım."

Bu dünyada fakir hayatı yaşar ama öbür dünyada zengin olarak değerlendirilir. Varlığını oğullarına alkol, araba almak ya da onların kızlarla takılmasını kolaylaştırmak için biriktirir ve sonunda Münker ve Nekir'in demir çekici altında ezilecek ve kabir azabı görecektir. Ve cehennemde Malik'i takip eden melekler sahip olduğu varlığının her parçasını göz önüne alacaktır!

***
(13) İbni Receb el-Hanbeli şöyle demiştir: "Kim genç ve güçlüyken Allah'ı önemserse, Allah onu yaşlı ve zayıfken gözetir, onu iyi işitmeyle, görmeyle, güçle ve zekayla mükafatlandırır. Yüz yaşından fazla yaşayan ve gücü ve aklı yerinde olan bir âlim bir gün enerji dolu şekilde zıplar, bunun hakkında kendisine sorulduğunda şöyle der: 'Gençken vücudumu günahtan uzak tuttum ve Allah da benim için onları korudu.' Bunun tam tersi de geçerlidir. Seleften biri yaşlı bir adamı dilenirken görür ve der ki: 'Bu güçsüz adam gençken Allah'ı umursamadı. Bu yüzden bu yaşlı halinde de Allah onu umursamıyor.'" (Câmi-ül-ulûm vel-Hikem; 1/186)

Tüm Gençlere Bir MesajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin