٠

43 7 0
                                    

Bu örneği ileri yaşta tövbe etmenin zorluğunu ve yoruculuğunu göstermek için verdim.

Bu bahsettiğimiz kişi, orucunu halletti ve sıra işine geldi. İşini hallettiğinde, iyileştirme sırası evine geldi. Karısı ve kızı kapalı kıyafetler giymiyordu ve Amman'da modern bir yaşam sürüyorlardı ve kendisi de hayatının çoğunu Almanya'da geçirmişti. Sonunda, karısı ile arasında problemler çıktı ve bunun üstünden karısına iki seçenek sunarak geldi: ya kendisiyle İslami bir hayat sürecekti ya da ailesinin evine dönecekti. Dediğim gibi, bu kişi dirençli ve inatçıydı. Gel gör ki, bu değişim ona pahalıya mal oldu.

Size gelince, tüm işleriniz sizin elinizde. Eşinizi seçebilirsiniz, yaşamdaki yolunuzu seçebilirsiniz, Allah'ın şeriatına uygun ve Rabbinizi memnun eden bir iş seçebilirsiniz.

Öyleyse, bundan sonra, hayattaki ilişkilerinizi İslam'a göre şekillendirin. Eğer bunu yaparsanız gelecekte problemlerle karşılaşmayacaksınız. Şimdi gençliğinizin avantajını kullanırsanız, yarın yaşlandığınızda rahatlayabilirsiniz. Yaşınız ilerledikçe, İslam'ı öğrenmek ve uygulamak güçleşecektir.

Ömer der ki: "Hayatta rollerin olmadan önce öğren."

Abdülmelik bin Mervan Medine'nin en etkili âlimlerinden kabul edilirdi: fıkıh, hadis ve Arapça bilirdi. Fıkıh ve hadis bilgisiyle tanınan Amr eş-Şa'bi, kendisi de Kur'an, hadis ezberleyenler ve Arapça dilinin uzmanlarından olmasına rağmen Abdülmelik bin Mervan ile yarışamazdı. Mervan öldüğünde, eş-Şabi'nin liderlik pozisyonuna geçmesinin vakti geldi. Bu nedenle, eş-Şabi Mushaf'ı tuttu ve ona şöyle dedi: "Elveda!" Ağlayarak ve güçlükle Mushaf'a veda etti.

Çünkü biliyordu ki liderlik ve onunla beraber gelen sorunlar onu çalışmaktan, okumaktan ve ezberlemekten alıkoyacaktı.

Tüm Gençlere Bir MesajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin