DARK

173 19 7
                                    

"Huh..kenapa gelap suasana ni."

Merry berada di bandar tokyo pada waktu malam.Sungguh hairan sekali kerana tiada seorang pun di bandar itu.Semua orang dah blah masuk tidur ke.Biar betul.Awal lagi ni.Biasanya adalah pasar pasar malam.Tapi kali ini gerai mereka ditinggalkan begitu sahaja.Tiada penjual mahupun pembeli.Merry kelihatan hairan dengan bandar itu pada malam ni.Dia membuat keputusan untuk meninjau ninjau kawasan itu lagi.Sekarang baru Merry perasan.Langit malam itu ,berwarna unggu dan kabus berwarna unggu.Merry hanya melupakannya kerana dia fikir itu tidak penting.Makin lama makin tebal kabus unggu itu.Tapi kali ini langit berwarna aura gelap unggu hitam pula.Kabus juga sama .Merry ketakutan lalu dia balik ke kapal udaranya.Tetapi ,akibat kabus yang tebal ,dia berasa gelisah untuk mencari kapalnya.Sangat sangat susah.Merry tetap berusaha mencari jalan ke kapal udaranya.Akhirnya,dia terlihat samar samar bayang bayang hitam di udara.Seperti kapal udara.Merry gembira kerana dia fikir itu kapal udaranya .Dia terus menggunakan kuasanya terbang pergi ke arah  bayang kapal udara itu.Tetapi malangnya,itu bukan kapal angkasa miliknya.Tetapi itu milik pencuri hantu yang lain.Merry kenal kapal itu.Itu kapal milik kaitou joker.Akibat terlalu takut.Merry pergi kapal udara itu dan ingin menumpang di situ sebentar.Dia malu ingin bertemu dengan Kaitou Joker.Sebab dia kalah dengan Joker .Tapi apakah daya .Ketakutan lebih besar dari egonya.Apabila sampai ke kapal itu,dia mula mengetuk pintu .Tok tok.Namun tiada orang jawab.Hanya senyap.Dia mengetuk lagi sekali .Namun tiada orang menjawab.Dia perasan kapal udara Kaitou Joker atau dipanggil SKY JOKER(nama kapal udara ) ,mengeluarkan aura unggu hitam yang menyeramkan.Tapi sekali lagi dia tidak hiraukan .Apa kisah,dia lagi takut sekarang ini.Dia cuba membuka pintu itu walaupun rasa bersalah sebab tanpa keizinan tuan kapal.Tapi,pintu itu tidak berkunci sama sekali.Ia terbuka sendiri.Merry mula melangkah masuk.Apa yang paling terkejutnya ialah......

"KAPAL UDARA INI DIPENUHI MAYAT DAN DARAH!!!!!"

Merry tidak tahu apa berlaku .Dia terus keluar dari kapal itu.Dia terpandang sebuah tulisan darah yang tertulis.

"Hide and Seek Minna san."

"Being my lunch,breakfast or dinner  please"

"You re being good food I have"

"You can't run away from me"

"AHAHA"

Merry yang membaca tulisan darah pada dinding itu.Makin ketakutan.Ingin dia membuka pintu,pintu itu dikunci .Tak boleh dibuka.Merry menggunakan kuasa dia memecahkan pintu itu namun tiada apa yang keluar.Adakah kuasa dia sudah hilang.Dia berundur dan memusing belakang .Tapi nafas dia seperti tersekat apabila melihat seseorang dengan pisau dapur yang sangat tajam.

"KAU!!!!!!"jerit Merry.

"HAHAHHA"ketawa besar lelaki itu.

Pisau yang dipegang lelaki itu menusuk ke mata milik Merry.Merry menjerit meminta bantuan tapi tiada siapa boleh dengar.Dengan kasar lelaki itu megeluarkan bola mata milik Merry .Kemudian di tusuk ke perut Merry.Semuanya menjadi hitam.

"ARGGGGGGGGHHHHHH"

_________________________________________

TIDAKKKKKKKKKK!!!!!!

Merry menjerit.Nafas dia tercungap cungap .Dada dia berdegup begitu kencang sekali.Terasa sangat takut .Merry memicitkan kepalanya sambil anak matanya memandang persekitaran.

Dia menarik nafas lega kerana dia cuma mengigau sahaja.Maknanya dia cuma bermimpi buruk sahaja.Merry melihat jam dinding di biliknya .Ternyata sudah hampir pukul 12 tengah hari.Dia mula bangun untuk membersihkan diri.Dia masih lagi terasa takut akibat mimpi tadi.Dia banyak sangat fikir benda seram kot .Sebab itulah mimpi begitu.Tetapi,rasa seakan akan benar pula.Apa yang tidak boleh Merry lupakan tentang mimpi tadi ialah.Lelaki yang memegang pisau dapur itu.Wajahnya.......dia kenal lelaki itu.Ia .Semua orang kenal termasuk Kaitou Queen dan Rose.Juga tidak ketinggalan .Mambang.Silap lagi.Maksud dia Shadow Joker.

[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]Where stories live. Discover now