"Ellis!Awak tak bergurau kan"kata Merry terkejut dengan penjelasan tentang harta itu.Lebih bahaya dari sangkaan.Awak semua pernah nampak Kanibal depan mata sendiri.Mereka sangatlah bahaya.
"Ya!Aku tak bergurau.Benda ni betul.Takkan lah buku dari dunia Sabbath ni menipu pula.Kalau menipu ,ianya tak berharga.Sebab itu mereka haniah kan buku ni kat aku
Merry bersandar pada dinding bilik itu.Dia menutup mukanya dengan telapak tangannya sambil duduk di atas katil.Air matanya terkeluar akibat yerlalu sebak dengan penjelasan harta itu.Kuasa Ais nya aktif dan mula membekukan bilik itu.Ellis hanya melihat Merry kesian.
"Hmm.Merry .Sudah lah tu.Abang awak Joker tak akan apa apa"kata Ellis sambil tenangkan Merry.
Merry mengesat air matanya dan memandang Ellis.
"Mana kau tahu dia takkan apa apa"kata Merry.
Ellis tersenyum .Dia kan seorang penyihir magis di alam Sabbath.Dia tahu apa yang ada dapam fikirannya.Kalau kita cari sebuah magis yang dapat kembalikan kepada asal.Harta itu pula ,kalau tidak mahu ianya terjadi.Tolonglah hapuskan.Tapi kalau hapuskan dengan hentaman tak menjadi.Mungkin dunia Sabbath tahu hendak hancurkan harta itu.
"Harta itu kita lenyapkan dan Joker pula kita pulihkan.Bagaimana?Dia takkan apa apa sebelum terlambat"kata Ellis dengan senyuman tenangnya.
Merry gembira mendengar penjelasan tu tapi risau apabila Ellis berkata "sebelum terlambat".
Joker belum dijumpai.Cuba kalau sudah terlambat dan tak boleh pulihkan dia.Ellis melihat muka Merry yang sekejap gembira sekejap risau.
"Jangan risau.Aku kan boleh tolong"kata Ellis.
"Terima Kasih Ellis.Kau sahabat aku"kata Merry.
Tiba tiba pintu bilik diketuk oleh seseorang.
"Masuklah"kata Ellis.
Kelihatan seorang warga Emas iaitu Tok Aba membuka pintu bilik itu.
"Ellis.Hannah.Bawak lah tetamu kita ni berjalan jalan sekitar PULAU RINTIS.Lepastu kita pergi ke kedai Atok pula."kata Tok Aba.
"Baik atok"jawab Ellis.
Merry sudah lama nak rasa makanan gerai Tok Aba.Agaknya dah banyak ke perbezaan.
Ellis mengambil barang barang yang diperlukan dan keluar dari rumah bersama Merry dan kawan-kawanya itu.
Apabila semua sudah keluarereka menyamar jadi orang biasa.Jikalau mereka kecuali Ellis dalam keadaan uniform pencuri hantu mereka sudah tentu ramai orang dan polis tangkap mereka.Atau ada yang pelik tengok pencuri hantu dari Jepun ada kat Malaysia.
"Kau sekarang dah jadi pencuri hantu ye Merry."tanya Ellis sambil membeli beberapa keping pizza di sebuah kedai pizza di bandar itu.
"Wah.Ada kek lah kat kedai BAKERY tu "jawab Queen dengan riang sambil talakan ke arah sebuah kek.Selepas membeli pizza.Mereka semua ke kedai BAKERY itu membeli kek.Queen ternampak Kek kegemarannya iaitu kek Strawberry .Lalu Ellis membelikan kek itu khas untu Queen .Shadow dan Rose pula ternampak Pie.Berbagai bagai jenis Pie dan Waffle di situ.Lalu Ellis membelikan Waffle blueberry dan dua Pie Apple dan terus membayarnya bersama kek tadi.Tak lupa juga beberapa buah roti di situ.Lalu mereka teruskan perjalanan mereka .
"Boleh tahan"kata Shadow sambil menggigit Pie Apple itu.Tiba tiba dia ternampak seorang budak lelaki dan seorang lelaki dewasa bersama topeng teknologi tinggi di kepalanya.Budak itu hendak menolong kucing di atas pokok .Lalu subuah aura gelap daripada tangannya menjalar dan menurunkan kucing itu.Shadow Joker terkejut dengan kebolehan budak itu.Manalah tahu.Kuasa CORPSE KANIBAL CHARM juga merwbak ke malaysia.Warnanya lebih kurang sahaja.Lelaki dewasa yang bersama budak tadi perasan Shadow memandang budak di sebelahnya.Shadow juga perasan tatapan lelaki itu lalu dia blah dari situ mengikuti yang lain.
YOU ARE READING
[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]
FanfictionDalam dunia ni. Ada ke hantu. Hahahahahahah Mana ada. Takdelah benda tu. Kan???Betul tak. Dalam dunia ni. Ada ke kanibal Eh eh Ada Kanibal dengan hantu ada beza ker Ada kaitan ker Beza????Banyak beza dia Kaitan? Ada kot..... Watak:My oc Kowahara Mi...