THAT 'S WHAT HAPPENS.

223 21 4
                                    

"Apa khabar budak,nama Saya Pencuri Hantu Kaitou Silver Heart."

"Apa khabar ,saya Kaitou Merry.Saya adalah pencuri hantu yang baharu."balas Merry sambil tersenyum sinis kepada lelaki tua itu.

"Tapi tolong jangan panggil saya budak."kata Merry .Tidak suka dengan panggilan budak itu.Urgg.Terasa macam budak umur 2 tahun.

"Apa sajalah kamu ni,jadi kamulah pencuri hantu yang baru tu,kamu memang pandai menyelinap yep.Dan..kamu ada keberanian untuk curi harta ini."kata Silver Heart.Merry bukan budak penakut .Walaupun dia cuma seorang namun itu bukan penghalangnya.

"Semestinya ,saya bukan penakut,Harta itu akan menjadi milik saya!."bentak Merry.Merry ada masa sangat dingin tapi selalu dia berperangai seperti budak budak.

"Hahaha.Kamu memang bengis ker.Tapi harta itu akan menjadi milik saya dulu.Kamu tahukan siapa saya."

"Ya.Saya tahu.Tapi saya akan dapatkan nya dulu"

Tiba sahaja ,bunyi kedengaran kereta polis dan siren polis

"Pencuri hantu tu mesti ada kat dalam!!Tangkap mereka!!"

Alamak.Merry perlu ambil harta itu sebelum dia sendiri yang menjadi mangsa polis.

"Arg..belakang saya"tiba tiba saja Silver Heart mengerang kesakitan.Ouh.Alamak.Macam mana yang dia masih hendak menjadi pencuri hantu sedangkan dirinya sendiri sudah tua.Merry tidak tahu hendak buat apa.Tolong lelaki tua itu atau segera mencuri harta CORPSE KANIBAL CHARM tu.Dia tidak lah kejam.Lalu menolong lelaki tua itu dan segera memanggil kapal angkasa nya.MERRY NIGHMARE.Huh.Memang minat Merry kepada horror meningkat ningkat sampai dia menamakan sendiri kapalnya MERRY NIGHMARE.Di iringnya lelaki tua itu dan meninggalkan harta yang ingin dicurinya .Rasa sedih menimpa diribya.Sepatutnya dia patut berjaya.Tapi dia perlu tolong lelaki ini.Tak baik tinggalkan orang dalam sesusahan .Nanti ia akan berlaku pada kita semula satu hari nanti.

"Arggg...Mereka terlepas."kata polis itu.

_______________________________________
"Ouichhh..sakitnya"

"Duduklah diam ..saya tengah urut nih"balas Merry tidak puas hati.

"Kalau ia pon jangan kuat sangat.Sakitlah"kata Silver Heart.

"Tapi terima kasih kerana tolong saya."kata Silver Heart lagi.Ia juga sedih kerana tidak dapat harta tu.Lagi lagi menyusahkan budak baru ini.Nasib hatinya baik.

"Sama sama"
"Kamu tak kisah ker pasal harta tu."
"Dah pakcik sakit "
"Bukan pakciklah"
"Habistu"
"Panggil guru sahaja.Walaupon saya dudah biasa kerana saya ada 3 anak murid"
"OuhKiranya guru pencuri lah nih.Hahah"
"Apa yang lawak"
"Meh,takda apa apa"
Tiba tiba cerita anime kegemaran Merry bertayang di tv.Mata Merry sungguh bersinar sinar.Melihat watak kegemarannya di televisyen.

"Cheh.Ingat dingin orangnya tapi perangai macam budak"kata Silver Heart Bersahaja.

Merry yang gembira tadi bertukar menjadi marah.Lalu digeram dan dipicit kuat kuat lelaki itu.

"Aduh..sakit sakit!!!!"

Merry melepaskan pegangan dia lalu mengambil sesuatu.Iaitu air suam untuk guru itu.

"Terima kasih"
"Sama sama"

"Guru nak berehat sini atau nak balik"
"Saya mahu balik kerana saya tidak mahu menyusahkan kamu"
"Mana ada"
"Tidak apalah,saya menelephone anak murid saya untuk ambil saya.Tunggu sekejap"

Merry hanya memandang lelaki itu bersahaja.Merry mengambil majalah harta nya lalu baca lagi tentang CORPSE KANIBAL CHARM.Sejarah nya.Sumpahanya nya.Dan kesan sampingan.Tapi Merry tidak percaya harta itu berhantu.Itu karut sahaja.Dia tetap ingin mencuri harta itu juga.

[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]Where stories live. Discover now