Tempat:SKY JOKER
Time:9.00 a.m
Kelihatan semua orang membentangkan tilam di ruang tamu .Kecuali budak perempuan .Kerana mereka tidur di bilik kosong kapal itu.Joker pula,dia hanya tidur di biliknya .Kiranya macam sleepover lah ni kan.Semua bersiap sedia jika Joker meragam sekali lagi.
"Semua ada kan?"tanya Merry.
"Ya.Semua dah ada kecuali Hachi"kata Rose.
Memang.Hachi sudah pun pergi ke kampungnya untuk menolong keluarganya.Walaupun berat hati.Tapi keluarga pun penting.Siapa dia tanpa keluarga dia.Merry sudah berjanji kepada Hachi agar akan menjaga Joker dengan baik sekali.
"Jadi kalau berlaku sekali lagi.Kita nak buat apa.Saya tak ada idea"kata Shadow.
"Ah....mambang memang .Selalu takde idea."kata Queen.
"Eleh..Acah kau ada idea kan."kata Shadow membalas kata kata Queen.
Merry hanya sweatdrop sahaja memandang mereka berdua.Kapal MERRY NIGHTMARE nya disambungkan dengan Kapal SKY JOKER.Merry yidur bersama Rose di bilik kosong satu lagi.Shadow ,Spade ,Silver Heart tidur di ruang tamu.Queen pula tidur di bilik satu lagi dengan Roko.
Okay semua dah selesai.Selamat malam semua.
Mereka semua mula masuk tidur kecuali Merry.
Sibuk membaca nota tentang harta harta dikajinya.Haih.Tak ada apa yang dapat ditafsirkan.Takkan tak ada petunjuk.Mesti ada.Tapi puas mencarinya.Dia membuat keputusan hendak ke harta itu.Tapi.....mana agaknya Joker simpan.Lalu dia keluar dari bilik itu.Kelihatan bilik Joker masih bercahaya.Merry perlahan lahan melihat celah celah bilik itu.Hanya mahu tengok apa yang Joker buat.Kelihatan Joker sedang memegang sebuat frame gambar dan suatu kunci yang cantik.Sedang Joker memandang gambar itu.Dia perasan yang Merry memerhatikannya."Tak tidur lagi kau"kata Joker.
Terus Merry terkejut.Dia segera beredar tapi tangan nya dipegang oleh seseorang.Dia mula menoleh belakang.Kelihatan Joker memegang gegelang tangannya.
"Aku tak halau kau pun"kata Joker.
"Maaf sebab intip kau tadi."kata Merry memohon maaf.
"Tak,aku tak marah.Masuk lah dulu"Joker mengajak Merry masuk ke dalam biliknya .Merry hanya menganggukkan kepalanya.Apabila Merry masuk ke bilik Joker,matanya terus meluru ke arah gambar yang Joker pegang sebentar tadi.Kunci itu pun ada disebelah frame gambar.
"Siapa mereka dalam gambar ni"tanya Merry .
"Ouh.Itu ibubapa saya.Dan budak kecil itu adalah saya."kata Joker.
"Wow.Comelnya awak ."kata Merry memeluk erat gambar tadi.Tanpa sedar dia memeluk erat sekali gambar itu seperti tidak mahu lepaskannya.
Joker hanya melihat karenah Merry.Merry sedar akan perbuatannya.Lalu gambar tadi diberikan kepada Joker.Merry pula malu gila sampai tak tahu muka nak letak mana.
"Err..Maaf"
"Tak apa"balas Joker.
Merry mengambil tempat disebelah Joker.
"Hermmm..mana mereka sekarang"
"Mereka takkan ada.Sebab mereka dah lama meninggal"
Merry tersentak.Menyesal nya tanya.
"Er.Maaf"
"Tak apa.Awak tak ada salah apa apa pun""Sekarang ini.Awak tinggal dengan siapa?."
"Hanya dengan anak murid saya.Hachi."kata Joker.
"Itu sahaja?"
"Ya"
"Bagaimana dengan kawan kawan awak?"
"Maaflah.Mereka tidak selalu bersama saya.Mereka juga ada hal masing masing."
YOU ARE READING
[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]
FanfictionDalam dunia ni. Ada ke hantu. Hahahahahahah Mana ada. Takdelah benda tu. Kan???Betul tak. Dalam dunia ni. Ada ke kanibal Eh eh Ada Kanibal dengan hantu ada beza ker Ada kaitan ker Beza????Banyak beza dia Kaitan? Ada kot..... Watak:My oc Kowahara Mi...