MERUNGKAI MISTERI

125 15 37
                                    

"Kita nak buat apa sekarang"

Ellis sedang tenung beberapa cahaya yang ada dilangit.Saya cakap beberapa sahaja ker.Sebenarnya.Banyak gila.

"Kita kena segera."

"Segera ke mana kak oi"tanya Bbb.

Ellis dengan geram cubit pipi kepunyaan bbb.

"Segera cari jalan penyelesaiannyalah.Tu lah.Lain kali .Tidur lagi"kata Ellis.

Lembut pula pipi Boboiboy bi.Kalau boleh nak cubit sampai lebam.

"Adeh.Pipi ku"kata bbb.

"Jom.Pergi ke Sabbath secara senyap senyap."

"Errrr.Kena keluar ker."tanya Queen.

"Habistu.Awak nak duduk sahaja ker

Terus Queen gelengkan kepala.Duduk sahaja memang lah takkan selesai.

"Tahu pun taknak.Ok.Sekarang ni.Saya nak ke Karnival tu."kata Ellis

"Karnival apa.Karnival hari Raya."sampuk Gopal.

Ellis menjeling dengan penuh geram dan amarahnya kepada Gopal.Tersengih Gopal melihat jelingan maut tahap 6 itu.Tahap 6 je ker.Bagi lah tinggi sikit macam 100 ker.Hahahah.Baru lah hebat.

"Semestinya Karnival Sabbath tu."kata Ellis.Mestilah nak mencari satu formula yang memulihkan keadaan.

"Siapa nak ikut saya."Tanya Ellis.

"Bbb nak ikut kak!"jawab Boboiboy.Teringin nak ikut juga ke Karnival 12 malam ni.

"Betul nak ikut"tanya Ellis."Betul"jawab Bbb.

"Baiklah bbb ikut aku.Jadi siapa lagi nak ikut."tanya lagi Ellis.

"Saya nak ikut kau."kata Merry."Farisya semestinya ikutkan.

"Sudah tentu Merry chan.Siapa yang kena bayar tiket nanti."Kata Farisya.

"Baiklah .Aku Merry ,Farisya ,Bbb -"

Belum sempat Ellis habiskan ayat seterusnya.Shadow Joker atau dikenali sebagai mambang payung unggu menyampuk ayat Ellis.

"Aku follow"

"Betul ker ni.Kau tu manusia biasa.Tempat ni bukan tempat biasa tau."

"Aku ikut.Sebab aku sendiri nak tengok keadaan kononnya menyeramkan tu."

Fuyoo.Berlagak sih.

"Fine.Kalau takut jangan nangis.Hahaha"

"Ishh."

"Jangan marah.Aku kidding jer tadi."

"Yer lah.Kidding tang mana lah tu."

"Baiklah.Yang lain.Kamu tinggal sini.Pencuri hantu.Spade,Queen ,Silver Heart,Roko dan Dark Eye tolong jaga rumah ni.Jangan buat bising dan jangan dedahkan rumah.Tutup tingkap.Tutup pintu dan tutup langsir.Ochobot tolong jaga Tok Aba k.Gopal ,Yaya ,Ying dan Fang.Jaga rumah juga walaupun tiada kuasa.Akak paham keadaan korang.Gunakan sebaik baiknya coklat magis milik Farisya tu.Larang salah guna .Ada yang kena lepuk sat gi.Akak dan Mereka berempat ikut akak.Bye"

Ellis dan empat orang itu meminta diri lalu mengekori dari belakang Ellis.Mereka menggunakanjalan belakang rumah bbb untuk mengelakkan terserempak dengan benda menyeramkan itu.Seperti movie Ghost Buster pula.Siapa yang pernah tengok pahamlah situasi dia macam mana.

Nak ke terowong bawah tanah kena ikut semak
Jauh tau.Kau tahan lah dengan semak semak tu.

Akhirnya mereka sampai ker terowong kecil di suatu kawasan dalam semak.

[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]Where stories live. Discover now