Scene ini diambil dari cerita THE QUIET PLACE.Cerita yang author tengok masa kat wayang dengan geng geng author
"Shhhhhhhhhh.Shout your mouth"
Ellis dan Merry dalam keadaan ketakutan.Mereka menyorok di banke bawah tanah .
Kelihatan makluk berkaki lapan dan bergigi tajam.Seperti alien dari planet lain .
"Gulp"
Mereka berdua tidak tahu mana hendak lari.
"Apa kita nak buat ni"
"Diamlah Merry..Dia takkan nampak kita.Buat bunyi sikit.Dia akan kejar kita dan lahap kita.
"........"
Keadaan menjadi sunyi selepas itu.Akhirnya makhluk itu pergi setelah tidak jumpa mereka semua.
"Fuh.Kita selamat"kata Merry.Mereka naik ke atas.Dimana tempat mereka berkumpul iaitu di rumah Farisya.Kami semua telah berpecah antara satu sama lain.
Haih
Ceritanya bermula selepas kami masuk semula ke rumah Farisya.Tiba tiba ada raksaksa yang aneh seperti makhluk asing berkaki lapan bersaiz dua kali ganda manusia biasa.Tidak begitu besar.Tapi dia sungguh kuat dan serang bunyi yang walaupun stidak sekuat mana.Itu kerana pendengaran raksaksa itu sangat tajam dan kuat.Tapi kalau bunyi itu sungguh nyaring .Raksaksa itu akan kesakitan dan lari.
"Macam mana ni.Mana yang lain"kata Merry.
"Kita cuba cari.FARISYA!!!MANA KAU"jerit Ellis.
"ROSE!!!!"Jerit pula Merry.
Tiada sahutan mahupun suara yang berdekatan.Tunggu.Kenapa lembap sangat.Jangan jerit.!!!!
"Gurraarrrrrhhh"
Merry dan Ellis terpaku .Mendengar titikan darah dan tapak kaki seekor raksaksa.Ataupun boleh dikatakan alien.
"Shhhhhhhh.*guna bahasa isyarat*"
(Kita kena pergi tanpa buat bunyi)
**merry
(Tapi macam mana.Susah )
**Ellis
(Cuba jer.Dari dia dengar kita jerit tadi)
**Merry
(Fine)buat tangan geram
Mereka berdua pergi dari situ mencari pintu keluar
Akhirnya mereka sampai ke pintu luar.Dari situ lah mereka membuat langkah seribu.
Jangan risau.Kawan mereka sudah lari tempat lain
Sebab dah ada nota
Tapi .Semua selamat ker.Harap mereka semua masih lagi bertahan.
Sesudah jauh dari rumah Farisya dan raksaksa pelik tu.Mereka berdua pergi ke tebing sungat yang masih mengalir itu .Atasnya ada jambatan.Mereka berdua menyorok bawah jambatan itu suapaya Profesor Clover tak nampak mereka.
"Ellis"
"Yer saya"
"Minta maaf"
"Eh.Kenapa pula"Merry menyandar dirinya ke dinding.
"Sebab heret kau sekali"
Ellis memandang sambil menyilang tangan.Mukanya berkerut seribu
"Lerr.Tak payah lah.Walaupun.INI PENGEMBARAAN YANG BEST TAHU TAK."
Oupppssss
Raksaksa itu mencari bunyi jeritan tadi.Kan dah kata.Pendengaran tajam bak pisau di dalam kabinet.
YOU ARE READING
[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]
FanfictionDalam dunia ni. Ada ke hantu. Hahahahahahah Mana ada. Takdelah benda tu. Kan???Betul tak. Dalam dunia ni. Ada ke kanibal Eh eh Ada Kanibal dengan hantu ada beza ker Ada kaitan ker Beza????Banyak beza dia Kaitan? Ada kot..... Watak:My oc Kowahara Mi...