"Kenapa dengan Joker tu"kata Queen.
Ini adalah sangat aneh.Joker berperangai sangat aneh sejak kebelakangan ini.Dalam seumur hidup.Belum pernah lagi Joker sebegini.Merry yang ada disitu pun pelik .Bilik harta itu pun dia belum jumpa.Shadow pula membelek belek pada Joker.Mana lah tahu ada sesuatu ke.Tapi tiada pula.Rose pula hanya membuat muka sedih je.Semua orang disitu hendak tahu apa puncanya.
"Haih.Kenapa dengan abang ni"renung Merry seorang diri disitu.
"Dia kena sampuk kot"kata Spade.
Sampuk??!!
"Ishm.Tak payah lah cakap bukan bukan."kata Rose.
"Apa?.Bukan ke dalam cerita seram macam ni."
Sorry sikit
Realiti dan Cerita seram lain ok."Aduh.Jangan samakan kehidupan dan cerita"kata Merry.
Spade hanya mengeluh.Dia merenung muka Joker.Wajah Joker agak pucat.Ikutkan kebelakangan ni dia tak macam diri sendiri.Dia lebih banyak berkurung dalam bilik dan mengumam seorang diri.Dia juga kuat marah.Ada sekali Spade membuatkan dia marah.Dia mencekik Spade lalu dia lari ke dalam bilik.Betul tu.Dia sendiri hampir bunuh kawannya.
"Ini tak boleh jadi.Mana harta tu"kata Merry.
"Kan saya cakap yang saya tahu"kata Spade.Sedia hendak tunjukkan kepada Merry.Merry hanya menggelengkan kepala.
"Saya taknak buat abang marah.Jadi jawapan mesti abang sendiri yang kena bagi."kata Merry.
"Baiklah kalau itu yang kamu nak.Tapi kalau dia tak bagi ,macam mana kamu nak tolong dia"
"Saya akan berusaha pujuk dia"Jawab Merry tanpa memandang belakang .
Rose hanya memikirkan tentang harta yang Merry cakapkan tadi.Ada betulnya juga.Selepas itu dia memandang abangnya Shadow Joker yang masih lagi membelek belek Joker.Rose hanya menggelengkan kepala.
"Hey semua.Ada tanda lah kat leher Joker ni."kata Shadow.
Merry orang pertama yang akan melihatnya .Memang betul .Ada yanda lambang sungguh aneh disitu.Seperti bulatan dan cabang duri yang sangat tajam.
"Ehhhhh...benda apa ni"kata Queen.Belum pernah lagi dia melihat lambang sebegini rupa.
"Hmmm....?Entahlah"kata Merry.
"Rasa tak sedap hati lah pula"kata Rose.
Lambang tu belum pernah kelihatan di mana mana tempat.Ini adalah kali pertama.Lambang macam ni sangat menakutkan.Seperti ada terselit sebuah mesej rahsia.
"Apa kata aku cuba google benda nih"kata Spade.
Itu pun kalau jumpa.
"Ikutlah.Nanti jumpa bagitahu ok"kata Merry.
"Ye la"kata Spade.
___________________________________
PADA MALAM ITUJam 00:00
Semua nyenyak tidur di kapal masing masing kecuali Merry.
Dia masih temankan Joker.Hachi masih belum balik lagi dari kampung halamannya.Sekarang dia sedang tidur di dalam biliknya.
Langit malam seperti biasa.Bertukar menjadi warna unggu hitam.Kelibat seorang lelaki dalam bayangan sedang berdiri di bumhung.Di tangannya memegang sejenis pedang.Pedang itu merah dan sangat nipis .Di pedang itu ada lambang seperti di leher Joker.Lelaki itu memandang sasarannya,iaitu sekumpulan lelaki sedang bual di tengah malam.Lelaki pedang tadi memegangnya dengan erat.Aura unggu hitam keluar dari tangannya .Lelaki itu lompat dan menghalakan telapak tangannya ke arah lelaki tadi.Sangat ajaib apabila ada kuasa keluar dan menghalakan ke arah sekumpulan lelaki tadi.
YOU ARE READING
[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]
FanfictionDalam dunia ni. Ada ke hantu. Hahahahahahah Mana ada. Takdelah benda tu. Kan???Betul tak. Dalam dunia ni. Ada ke kanibal Eh eh Ada Kanibal dengan hantu ada beza ker Ada kaitan ker Beza????Banyak beza dia Kaitan? Ada kot..... Watak:My oc Kowahara Mi...