"Jampi apa yang awak nak buat tu.Jampi Ahli Sihir ke"tanya Rose.
Tersembur air oren Farisya pada muka Ellis.Farisya tersengih lalu beri Ellis sapu tangan kerana Ellis merenungnya dengan tajam.
"Maaf Ellis.Bukan jampi ahli Sihir tapi jampi untuk sementara awak takde kuasa.Tunggu sekejap ye"kata Farisya lalu bangun untuk ke dapur nya.
Merry merenung ke luar tingkap memikirkan nasib Joker atau abang angkatnya.Kalau dia tahu semua ni terjadi.Baik dia warning awal awal.Lalu dia ternampak satu rak buku manga yang bertajuk MAGIS MANIS COKLAT.Wuah.Itu buku fav nya.Dia ambil satu buku Magis Manis Coklat itu dan membaca nya.
Semua koleksi ada kat situ.Teruja betul.Rose dan Ellis melihat Merry menyelak helaian manga itu.
Tajuk:Magis Manis Coklat.
Edisi ke:14 Nutty CarnivalRose mengintai tajuk buku itu dan senyap senyap membaca sikit sikit sementara Merry menyelak halam lain.
"Buku apa tu Merry"tanya Ellis.
"Ini buku fav saya.Magis Manis Coklat.Farisya pun minat Magis Manis coklat ke"kata Merry .Adakah Farisya pun peminat Magis Manis Coklat.
"Aik.Tak silap saya .Ni buku manga yang saya bagi sendiri pada Farisya"kata Ellis membelek buku buku itu.
"Ouh yer ker."kata Merry .
Merry menyelak selak halaman buku itu lalu membacakannya pada semua orang.
"Aikawa Shokora.Seorang ahli sihir coklat yang membuat coklat ajaib yang membolehkan pemakanya dapat apa yang mereka mahu.Senang cerita dapat menunai hajat pemakannya.Tapi sebagai bayaran bagi hajat itu.Benda terpenting bagi pemakannya akan diambil sebagai bayaran."
Mereka semua dan para pencuri hantu itu menggangguk anggukkan kepala mereka.
"Betul tu Hannah.Atau patut saya panggil Merry"kata Farisya keluar dari dapur dengan sedulang coklat "KEK LATTE" yang dan dipotong kepada beberapa kepingan.
"Apa tuh.Wah.Baguspah.Saya memang tengah lapar"kata Queen.
"Queen kamu ni"Silver Heart menggeleng geleng kepalanya kepada cucu nya itu.
"Bukan coklat biasa.Coklat ni sama fungsinya dengan apa yang awak baca dalam manga Magis Manis Coklat ni."kata Farisya.
"Apa.Boleh tunaikan hajat.Saya nak!!"kata Gopal tidak tahu malu.
"Kau ni Gopal.Buat malu je"kata Boboiboy.
"Memang betul .Tapi Kek adalah kek yang memberikan kuasa yang berbeza kepada setiap pemakannya.Saya dapat idea ni dari buku tu lah."kata Farisya.Ellis menepuk nepuk belakang Farisya.Bangga dengan kawannya itu.
"Kamu semua makan ni .Setiap kuasa ada hadnya sendiri.Kalau kuasa kek dalam badan kamu habis.Maknanya kuasa tu pun hilang.Tapi saya ambik bayaran tau.Macam dalam buku tu"kata Farisya tergelak .
Mereka semua menelan ludah.Kalau Farisya ambil roh mereka sebagai bayaranacam mana.Gulp.
Ellis menepuk kepala Farisya.Farisya tersengih memandang Ellis yang merenung tajam itu.
"Hehehehe.Saya gurau sahaja Ellis.Mana ada bayaran.Gurau sahaja."kata Farisya.
"Bagus.Kamu semua makanlah.Farisya ,Merry dan Rose.Saya nak cakap sikit boleh."mereka bertiga memandang Ellis dan mengikut Ellis ke dapur.
"Okay.Betul ke coklat ni bagi kita kuasa sementara."kata Spade.
"Belum cuba belum tahu"kata Yaya.
"Haiyoo.Harap berkesan ma"kata Ying.
"Huh.Asalkan jadi"kata Shadow.
Di dapur
YOU ARE READING
[FANFICTION] THE KANIBAL KAITOU [Bbb※Kj]
FanfictionDalam dunia ni. Ada ke hantu. Hahahahahahah Mana ada. Takdelah benda tu. Kan???Betul tak. Dalam dunia ni. Ada ke kanibal Eh eh Ada Kanibal dengan hantu ada beza ker Ada kaitan ker Beza????Banyak beza dia Kaitan? Ada kot..... Watak:My oc Kowahara Mi...